ائتلاف احزاب «دیدار مشترک» یمن از عملیات پهپادی ارتش به بندر الضبه در استان حضرموت برای جلوگیری از سرقت نفت یمن تمجید کرد و آن را ترجمان عملی هشدار سید عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن دانست. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از شبکه المسیره، ائتلاف احزاب «دیدار مشترک» یمن امروز شنبه در […]

ائتلاف احزاب «دیدار مشترک» یمن از عملیات پهپادی ارتش به بندر الضبه در استان حضرموت برای جلوگیری از سرقت نفت یمن تمجید کرد و آن را ترجمان عملی هشدار سید عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن دانست.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از شبکه المسیره، ائتلاف احزاب «دیدار مشترک» یمن امروز شنبه در بیانیه ای تاکید کرد: این عملیات در چارچوب وظایف ارتش ملی و کمیته های مردمی در محافظت از یمن و مرزهای زمینی و دریایی و هوایی این کشور و ممانعت از غارت ثروت و منابع آن انجام شد.

این بیانیه افزود: منابع نفتی و گازی یمن به جای هزینه شدن برای پرداخت حقوق کارمندان، غارت می شود.

احزاب دیدار مشترک خاطرنشان کردند: هشدار های سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انقلاب و مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن به شرکت های خارجی نسبت به سرقت نفت یمن باید جدی گرفته شود. عملیات دیروز این پیام را در دل خود داشت که هشدارهای کلامی به هشدارهای عملی تبدیل شده است و صنعا تاکید دارد که با غارت منابع یمنی کنار نمی آید و این مساله را نمی پذیرد.

در همین ارتباط، روزنامه لبنانی “الاخبار” امروز شنبه در گزارشی نوشت: دولت نجات ملی یمن دیروز جمعه برای اولین بار هشدار خود به شرکت های کشتیرانی خارجی فعال در بخش حمل و نقل نفت خام در استان های جنوبی یمن را اجرا کرد. این استان ها خارج از حاکمیت دولت نجات ملی یمن و تحت سیطره ائتلاف متجاوزان سعودی – اماراتی است. دولت نجات ملی یمن با این هشدار، معادله “نفت در برابر حقوق”را ترسیم کرد.

نفتکش یونانی موسوم به «نیسوس کیا» (NISSOS) دیروز جمعه برخلاف هشدارهای دولت نجات ملی یمن به بندر “الضبه” در استان حضر موت در جنوب این کشور نزدیک شد و قصد داشت ۲ میلیون بشکه نفت خام یمن را از این بندر به یغما ببرد اما ارتش یمن با حمله پهپادی خود به این بندر پیامی هشدار آمیز به این کشتی ارسال کرد.

منابع نظامی در صنعا با اشاره به هشدار مقامات یمنی مبنی بر اینکه درآمد حاصل از فروش نفت این کشور باید صرف تامین و پرداخت حقوق کارمندان یمنی شود، خاطرنشان کردند: دولت نجات ملی یمن از دیروز معادله جدید ” نفت در برابر حقوق ” را به اجرا درآورد.

آنها افزودند: این حمله پهپادی به بندر الضبه برای جلوگیری از سرقت نفت یمن از سوی نفتکش یونانی امری داخلی است و ارتباطی با درگیری نظامی هوایی با کشورهای متجاوز ندارد.

منابع یاد شده تهدید کردند که هرگونه واکنش از سوی ائتلاف متجاوز سعودی با پاسخ قدرتمند نیروهای یمنی مواجه خواهد شد.

آنها همچنین تاکید کردند که نیروی موشکی و هوایی و پهپادی ارتش یمن در آمادگی کامل بسر می برند.

به گفته ناظران سیاسی در صنعا، این حمله “یک حمله هشداردهنده بود زیرا اسکله بندر الضبه را هدف قرار داد و خود نفتکش یونانی را هدف قرار نداد و بدین ترتیب، از ایجاد هرگونه خسارت و تلفات جانبی جلوگیری شد.”