استاندار کردستان گفت: فضای باز استان برای شادی و نشاط رویکرد مجموعه دولت در استان است و اجازه نخواهیم داد عده ای اندک از این فضا تحت هر عنوانی سوءاستفاده کنند.

استاندار کردستان گفت: فضای باز استان برای شادی و نشاط رویکرد مجموعه دولت در استان است و اجازه نخواهیم داد عده ای اندک از این فضا تحت هر عنوانی سوءاستفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا روز شنبه ۴ فروردین ماه در جلسه شورای راهبری ترافیک استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار کرد: جشن ها و مراسم ویژه نوروز با استقبال گسترده مردم و گردشگران برگزارشده است.
وی با بیان اینکه چارچوبهایی برای برگزاری این جشن‌ها قائل هستیم، از مجموعه‌های انتظامی، نظامی و بخشداران و دهیاران خواست تا نظارت ویژه‌ای بر این مراسم‌ها داشته باشند.
استاندار کردستان با تاکید بر اینکه با هرگونه قبح‌شکنی در این جشن‌ها مخالفیم افزود: ایجاد فضای باز شادی و نشاط مردم نباید به واسطه برخی حرکات به چالش کشیده شود.
وی یادآور شد:فضای نشاط و شادی در استان باز است و اجازه سواستفاده منجر به شکل‌گیری دید منفی از استان را نمی‌دهیم.
زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود از خدمات شهرداران و آمادگی خوب آنان در حوزه مدیریت شهرداری قدردانی و بر رفع نقاط ضعف تاکید کرد.
استاندار کردستان در ادامه به تصادفات و تلفات جاده‌ای ناشی از آن اشاره کرد و گفت: استان، در ۲ سه سال اخیر شرایط مطلوبی نسبت به سال‌های قبل از آن داشت و از رده‌های آخر تا رده دوم کشور بالا آمد.
زارعی کوشا با بیان اینکه گاهی یک بی‌احتیاطی عملکرد بسیار خوب چند سال را با چالش مواجه می‌کند، افزود:مهمترین موضوع خدمات سفر در همین زمینه است که برنامه‌هایی از قبیل تشدید نظارت تا رفع نقاط حادثه خیز درون و برون شهری را که منجر افزایش امنیت جاده‌ای باشد انجام خواهیم داد تا بخشی از علل تصادف رفع شود.
وی به همراهی خوب مردم با طرح‌های ترافیکی نیز اشاره کرد و گفت:کیفیت جاده‌ها و عامل انسانی هم از عوامل موثر در افزایش تصادفات است که رانندگان نباید به خاطر چند دقیقه زودتر رسیدن جان خود و اطرافیانشان خطر بیندازند.
استاندار کردستان با بیان اینکه باید کار رسانه‌ای و فرهنگ سازی با قوت بیشتری ادامه یابد، تاکید کرد: با حادثه سازانی که برای خود و دیگران خطرساز شوند به شدت برخورد می‌شود.
زارعی کوشا با تاکید بر تداوم نظارت بر بازار افزود:بنای امسال ما در توزیع میوه شب عید بر این بود که بهترین کیفیت با حداقل نرخ در نظر گرفته شود.
وی اظهار کرد:برخی گزارش‌های خبری در استان، تنها به بحث قیمت پرداخته بود در حالی که کیفیت میوه شب عید در مراکز توزیع بسیار بالاتر از سطح بازار بود.
استاندار کردستان افزود:مباشران را مکلف کردیم که میوه درجه یک را تهیه و عرضه کنند و در کنار آن قیمت را در پایین‌ترین حد خود در نظر بگیرند.
زارعی کوشا همچنین به طولانی بودن تعطیلات عید امسال به دلیل همزمانی با تعطیلات عید فطر گریزی زد و  گفت:مسافرت ها تا ۲۵ فروردین ماه ادامه دارد که باید خدمات و نظارت مستمر نیز همچنان ادامه داشته باشد.