نخستین میزبانی از خادمان خورشید در نطنز به تنها شهید روستای وَلوگِرد رسید و مادر شهید میزبان خادمان خورشید بود به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مادر شهید نصراللهی تنها پسر خانواده و تنها شهید روستای وَلوگِرد(ولوجرد) از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز در استان اصفهان میزبانی خادمان بارگاه آفتاب را زیر سایه خورشید […]

نخستین میزبانی از خادمان خورشید در نطنز به تنها شهید روستای وَلوگِرد رسید و مادر شهید میزبان خادمان خورشید بود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مادر شهید نصراللهی تنها پسر خانواده و تنها شهید روستای وَلوگِرد(ولوجرد) از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز در استان اصفهان میزبانی خادمان بارگاه آفتاب را زیر سایه خورشید به تماشا نشست.
صبح بیستمین گلبرگ بهاری خرداد ۱۴۰۱، دهمین روز از دهه کرامت زیر سایه خورشید و در آستانه میلاد امام مهربانی‌ها ‌در راه روستایی باصفا و زیبا پای نهادیم.
ترنم زلال جاری چشمه، رقص شاخه‌های سبز درختان در دل آسمان آبی و شاخسارهایی که از سر دیوارهای کاه گلی برایت دست تکان می‌دادند پیش درآمد خوبی برای یک دیدار پر از سادگی، صفا، صمیمت و مهربانی به وسعت آفتاب بود.
عبور از کوچه‌های زیبای روستای وَلوگِرد(ولوجرد) در باغشهر تاریخی مذهبی نطنز زیر طنین گام‌های خادمان خورشید مرا در شادی بزم نور و سرور آرام جان پرچم سبز گنبد رضوی غرق کرده بود که در چوبی خانه در قاب چشمانم باز شد باید از پله‌ها به اوج می‌رسیدم از پس پله‌ها اتاقی به ظاهر کوچک و محقر است که حتی شاید همه میهمانان نمی‌توانستند در آن اتاق جلوی صاحبخانه زانو بزنند.
اگر چه اتاق به ظاهر کوچک و محقر است اما بزرگ و وسیع سرشار از روح پاکی و معنویتی بیکران که تو در آن کوچک و حقیر و شاید گم می‌شوی.
عکس رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر روی اتاق کنار عکس امام راحل خودنمایی می‌کند و مادری که در آستانه در مثل کوه صبر ایستاده و با دیدن خادمان حرم رضوی و بیرق سبز امام مهربانی‌ها بر روی دست از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجد.
مادری بسیار خوش مشرب، سرزنده و مهربان که دسته گل سلامش، شکوفه شکوفه عطر لبخندش، مهر و محبت لحن کلامش و مهربانی صدایش تو را مسحور خود می‌کند.
همه میهمان علیرضا شدند تنها پسر خانواده که مادر حتی در نامگذاریش به مهر و محبت علوی و رافت و کرامت رضوی اقتدا کرده است.
مادر علیرضا تنها است اصرار دارد که حتما با دستان خودش از کاروان زیر سایه خورشید پذیرایی کند چایی آورد، گردو و بادام‌هایی را آورد که با دستان خود شکسته و مغز کرده است.
یکی از خادمان از مادر علیرضا خواهش کرد که در کنار پرچم و آنها بنشیند تا لحظاتی از وجود باصفا و پر برکتش بهره ببرند.
مادر شهید نصراللهی حتی از اخلاق خوب و بذل و بخشش پدر مرحوم شهید گفت که بسیار با سخاوت و مهربان بوده و در انجام کارهای خیر به‌ویژه کارهای عزاداری هیات در ماه محرم پیشگام و پیشقدم و بسیار فعال بوده است.
روحانی کاروان از او پرسید
آیا خواب فرزند شهیدت را دیده‌ای گفت فقط یکبار در خواب دیده علیرضا با امام خمینی(ره) وارد خانه شدند و امام در خانه نماز خوانده و شهید به مادرش گفته است اگر همه درختان قلم شوند نمی‌توانند ثواب اجر تو مادر شهید را بنویسند.
احوال تمامی اعضای کاروان از نشاط معنوی، صبر و استقامت و عظمت این مادر شهید منقلب و آسمان چشمانشان بارانی شد.
حال خوشی در منزل شهید با نوای مداح کاروان موج می‌زد این دیدار به قدری شیرین و دلچسب بود که هیچ کدام از اعضای کاروان دوست نداشتند به پایان برسد.
اما فرصت کم بود باید رفت
خادمان خورشید از مادر علیرضا خواستند برایشان دعا کند.
دعای مادر شهید علیرضا نصراللهی حسن ختام دیدار خادمان بارگاه آفتاب با مادران ماهتاب در منظومه ایثار و شهادت به روشنی سیاره عشق و جاودانگی ثبت و خاطره ‌‌شد.
شاید دیدار خادمان حرم رضوی با مادر شهید علیرضا نصراللهی یکی از بهترین برگ‌های سفر کاروان زیر سایه خورشید به منطقه شمال استان اصفهان ورق خورد.
محمود رحمانی پنجم، سعید عسگرزاده خادم کشیک هفتم، علی نوعی دربان کشیک ششم مداح، مرتضی عباس نژاد روحانی و عسگری مدیر و اعضای کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و شهر بادرود در منطقه شمال استان اصفهان هستند.
شهید علیرضا نصراللهی سال ۱۳۴۳ در روستای وَلوگِرد متولد و روز اول تیر سال ۱۳۶۱ در شلمچه شهید شد اما پس از ۱۳ سال فقط جمجمه‌ای از پیکر مطهرش به وطن بازگشت.
شهید نصراللهی تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش روستای ولووَلوگِرد(ولوجرد)
و تحصیلات راهنمایی را در شهر نطنز گذراند.
پس از دو سال تحصیل در دبیرستان برای کمک به خانواده خود ترک تحصیل کرد.
شهید نصراللهی فردی معتقد به نظام و رهبری بود و به انجام فرایض مذهبی اهتمام خاص داشت.
این شهید عزیز در امور کشاورزی به والدین خود کمک می کرد.
در سالهای بحران و حرکتهای نفاق برانگیز پیوسته با گروهک های ضد انقلابی مخالفت و بعضی اوقات با عناصر فریب خورده مشاجره می‌کرد.
از علاقمندان به امام(ره) بود و با آغاز جنگ به جبهه کردستان رفت که پس از یکسال به مناطق جنوب اعزام و در عملیات رمضان شهید شد.
منطقه شمال استان اصفهان و دارالمومنین کاشان با حضورخدام حرم و اجرای ۱۰۰ برنامه پیش بینی شده در شهر و روستاهای منطقه شمال استان اصفهان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود روزهای ۱۶ تا ۲۲ خرداد میزبان جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» است.
دیدار با خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، جانبازان، عیادت از بیماران صعب العلاج، حضور در زندان کاشان، بیمارستان‌ها، مرکز دیالیز کاشان، آسایشگاه سالمندان و معلولین گلابچی، زیارت بقاع متبرکه و شرکت در آیین گلابگیری شهر برزک برای ارسال هزار لیتر گلاب ناب و‌ درجه یک کاشان به آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌های حضور کاروان زیر خورشید در ‌‌منطقه شمال استان اصفهان است.