افشای یک فایل صوتی از رئیس حزب «صهیونیسم مذهبی» که «نتانیاهو» را فاسد و دروغگو خوانده، موجی از تنش در اردوگاه متحد او در آستانه انتخابات ایجاد کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، فایل صوتی افشا شده از سخنان «بزالل اسموتریچ» رئیس حزب راست افراطی «صهیونیستم مذهبی» علیه متحدش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر […]

افشای یک فایل صوتی از رئیس حزب «صهیونیسم مذهبی» که «نتانیاهو» را فاسد و دروغگو خوانده، موجی از تنش در اردوگاه متحد او در آستانه انتخابات ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، فایل صوتی افشا شده از سخنان «بزالل اسموتریچ» رئیس حزب راست افراطی «صهیونیستم مذهبی» علیه متحدش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر پیشین و رئیس اپوزیسیون در فلسطین اشغالی جنجال به راه انداخت و تنش‌های داخلی در جامعه صهیونیستی را بیش از پیش روشن ساخت.

شبکه «کان ۱۱» تلویزیون رژیم صهیونیستی یکشنبه شب، (۲۳ اکتبر)، فایل‌هایی صوتی افشا کرد که در آن اسموتریچ متحد سیاسی خود یعنی بنیامین نتانیاهو را با زشت‌ترین الفاظ توصیف می‌کند.

در این فایل صوتی، اسموتریچ حدود یک هفته قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی که قرار است در اوایل ماه آینده برگزار شود، به شدت انتقاد می‌کند.

وی می گوید: «اگر می خواستم دو کرسی از بی بی [نتانیاهو] جذب کنم، باید رو در رو به او حمله می‌کردم و او را می‌زدم. او دروغگو و پسر دروغگو (کذاب ابن کذاب) است. آیا [نتانیاهو] ادعا می کند که نمی خواست لیست واحد (عربی) را وارد کند؟ با تمام وجودش می خواست. وقتی با من مصاحبه می کنند، دروغ نمی گویم».

رئیس حزب راست افراطی «صهیونیستم مذهبی» اعتراف می‌کند که در قلب مذاکراتی که نتانیاهو با فهرست متحد عربی (القائمه العربیه الموحده) به ریاست منصور عباس انجام داد، پس از انتخاباتی که در سال ۲۰۲۰ انجام شد و پیش از پیوستن عباس، پس از آخرین انتخابات سال گذشته، به اردوگاه میانه رو حضور داشته است.

وی تاکید کرد که با این اقدام نتانیاهو که در محافل حزبی یهودی به دستور او ترویج یافت، مخالفت کرده بود زیرا «شأن ما یهودیان با عرب‌ها متفاوت است. فرق بین ما مثل فرق آسمان و زمین است. ما می‌توانیم در یک ثانیه پول را به مقامات عربی منتقل کنیم».

اسموتریچ ادامه داد که در سطح شخصی از نتانیاهو تعجب نمی‌کند و معتقد است که حیات سیاسی او پس از محکومیت در دادگاه به دلیل فساد پایان یافته است.

وی افزود: نتانیاهو تا ابد باقی نخواهد داد. فیزیک و زیست کار خود را خواهند کرد. یک روز آقایون در دادگاه خواهند بود. کمی صبر در زندگی خوب است. بی‌تردید نتانیاهو فاجعه است. خب؟ اما اکنون شما باید بین این فاجعه و آن یکی، یکی را انتخاب کنید».

اسموتریچ پس از انتشار این فایل صوتی تصریح کرد که آن مربوط به گذشته است و «این سخنان درست نیست و من اجازه نخواهم داد که یکی از آن‌ها بین ما شکاف ایجاد کند».

از سوی دیگر، نتانیاهو نیز از اسموتریچ و شریکش در حزب صهیونیسم مذهبی یعنی «ایتمار بن غفیر» خواسته است که از شلیک به سوی «اردوگاه ملی» دست بردارند زیرا مبارزه در این اردوگاه علیه «دولت لاپید و اخوان المسلمین حامی تروریسم» یعنی فهرست متحد عربی، است.

گ سرزمین‌های اشغالی در حدود ۵ سال است که وارد گردابی از مشکلات و منازعات سیاسی داخلی شده است، به گونه ای که در این پنج سال، هیچ دولت پایدار صهیونیستی در سرزمین های اشغالی تشکیل نشده و هم اکنون در فلسطین اشغالی‌، صهیونیست ها با پایان زودهنگام دولت ائتلافی بنت – لاپید، مجددا برای برگزاری یک دور انتخاباتی دیگر که پنجمین دوره انتخابات محسوب می‌شود، آماده می‌شوند.

در این پنج سال، سرزمین‌های اشغالی شاهد ناکارآمدی سیاسی مقامات صهیونیستی و ناتوانی در تشکیل یک دولت بوده است، مسئله‌ای که شرایط امنیتی و اقتصادی ساکنان سرزمین های اشغالی را تحت تاثیر قرار داده است