کارشناس اقتصادی حوزه افریقا می گوید چین کمک زیادی به تعلیق و کاهش بدهی کشورهای آفریقایی کرده است.

کارشناس اقتصادی حوزه افریقا می گوید چین کمک زیادی به تعلیق و کاهش بدهی کشورهای آفریقایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری شینهوا. «ریچارد دی توتو» کارشناس اقتصادی شرکت مشاوره مدیرتی سیمبا کنسالت آفریقا با بیان این مطلب. افزود: چین تلاش های خود را برای کمک به کشورهای آفریقایی. با وجود بدهی آن را به عنوان انگیزه ای برای توسعه سریع در زمینه های زیرساخت و کشاورزی توصیف کرد.

وی افزود: پکن همچنان شریک واقعی در چارچوب سرمایه گذاری پروژه های عمرانی در کشورهای در حال توسعه است.

دی توتو تاکیدکرد که چین همواره به اصل برابری در روابط دوجانبه پایبند بوده. و فعالانه در مذاکرات عادلانه و عادلانه با کشورهای مختلف برای مقابله با چنین موضوعاتی شرکت می کند.

دی توتو خاطرنشان کرد: کشورهای آفریقایی که به ارز دلار وام گرفته اند به دلیل کاهش ارزش پولی همواره با چالش های بازپرداختی همراه هستند.

این کارشناس اقتصاد با اشاره به اظهارات کشورهای غربی مبنی بر اینکه چین را منشاء «تله‌های بدهی» برای کشورهای آفریقایی می دانستند. گفت: سیاست های چین با ارائه وام با انعطاف پذیری برای کشورهای آفریقایی و کشورهای در حال توسعه مورد استقبال این کشورها قراره گرفته است‌. و مساله بدهی در آفریقا نیاز به تلاش از همه طرف ها دارد.

«دیوید مالپاس» رئیس بانک جهانی، اخیرا در مصاحبه ای با بی. بی. سی گفت که نگران برخی وام هایی است که چین به اقتصادهای در حال توسعه آفریقا می دهد.