یک فعال سیاسی با اشاره به لزوم تفکیکی میان اعتراضات مشروع با اغتشاشات، گفت: مسئولان از اینکه احزاب میدان دار و متولی برگزاری اجتماعات شوند، هراسی نداشته باشند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، محمدجواد آرین منش در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه اصل ۲۷ قانون اساسی نحوه برگزاری […]

یک فعال سیاسی با اشاره به لزوم تفکیکی میان اعتراضات مشروع با اغتشاشات، گفت: مسئولان از اینکه احزاب میدان دار و متولی برگزاری اجتماعات شوند، هراسی نداشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، محمدجواد آرین منش در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه اصل ۲۷ قانون اساسی نحوه برگزاری تجمعات را توضیح داده است، اظهار کرد: در قانون اساسی ذکر نشده است که به قانون دیگری برای اجرا نیاز است، چون برخی اصول قانون اساسی آمده است که جزئیات را باید قانون دیگری مشخص کند. اما برای اصل ۲۷ قانون اساسی ذکر نشده است که قانون دیگری نیاز است با این حال در روزهای اخیر گفته شده که دولت لایحه ای در این زمینه را تهیه خواهد کرد و به مجلس ارسال می کند.
وی همچنین با اشاره به زمینه‌ها و بسترهای لازم برای برگزرای تجمعات مسالمت آمیز، ادامه داد: در این ۴۳ سال گذشته هیچگاه زمینه لازم برای برگزاری تجمعات فراهم نشده است و به دلیل فقدان همین زمینه‌ها، اعتراضات به اغتشاشات تبدیل شده است. برای برگزاری تجمعات مسالمت آمیز به زمینه های فرهنگی، قانونی و حمایتی نیاز است. رهبری بر لزوم برگزاری کرسی های آزاداندیشی تاکید کردند و آیین نامه هایی هم تهیه شد، اما به دلیل نگرانی برخی مسئولان، این کرسی ها به صورت شایسته برگزار نشد. نهادهای متولی مثل نیروی انتظامی باید از تجمعات مسالمت آمیز حمایت کنند، شهرداری مکان مناسب را در اختیار معترضان قرار دهد و صداوسیما و رسانه ها آموزش لازم را برای برگزاری اعتراض مسالمت آمیز داشته باشند.
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه باید بین اعتراض و اغتشاش تفکیک قائل شویم، گفت: زمانی می توانیم جلوی اغتشاش را بگیریم که بستر لازم برای اعتراض مسالمت آمیز را فراهم کنیم. مسئولان نباید هراس داشته باشند که احزاب متولی و میدان دار برگزاری تجمعات باشند، زیرا احزاب هم یکی از بسترهای برگزرای تجمعات هستند.