ساری- معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز کشور به کاغذ تحریر را ۲۰ هزار تن بیان کرد و گفت: کاغذ چاپ و تحریر با تولید داخل تامین می شود به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرگزاری مهر، یاسر احمدوند پیش از ظهر شنبه در آئین […]

ساری- معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز کشور به کاغذ تحریر را ۲۰ هزار تن بیان کرد و گفت: کاغذ چاپ و تحریر با تولید داخل تامین می شود

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرگزاری مهر، یاسر احمدوند پیش از ظهر شنبه در آئین آغاز تولید کاغذ چاپ و تحریر کتب درسی در ساری با اشاره به اینکه با حمایت‌های دولت، زمینه برای تولید و نشر ۱۰۰ درصدی داخلی در دست برنامه ریزی و مهیا شدن است، افزود: عزم دولت بر این است که کاغذ را با تولید داخل تأمین کند.
وی با اظهار اینکه دولت سیزدهم برای رفع نیازهای اساسی کشور از طریق توانمندسازی داخلی پایه گذاری کرده است، افزود: تا پایان سال جاری از محل تولید داخلی ۴۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز کشور تأمین می‌شود.
احمدوند کاهش تعرفه واردات چوب و تأمین آن را از جمله خواسته‌ها بیان کرد و گفت: تولید کیفی و کاهش قیمت تمام شده کاغذ باید جزو اولویت‌ها باشد.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش و پرورش را از مهمترین مشتریان کاغذ کشور بیان کرد و گفت: تأمین کاغذ کتب درسی از محل تولید داخل رقم خورده است.
وی بااظهار اینکه ماهانه هزار تن کاغذ از صنایع مازندران برای تنظیم بازار وارد بازار می‌شود، گفت: کشور سالانه به ۲۰ هزار تن کاغذ تحریر نیاز دارد که باید با تولیدات داخل آن را فراهم و تأمین کرد.
به گزارش مهر، در این مراسم تولید ۳۰ هزار تن کاغذ برای کتب درسی دانش آموزان در صنایع چوب و کاغذ مازندران آغاز شد.