پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان توانستند با استفاده از دارو‌های گیاهی، کپسول‌هایی را برای درمان سندروم روده تحریک‌پذیر روانه بازار کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی کشیر، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درخصوص این دستاورد گفت: کپسول کولمیگان گیاه اسانس، با استفاده از فناوری استحصال ماده موثره گیاهان دارویی برای درمان سندروم روده […]

پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان توانستند با استفاده از دارو‌های گیاهی، کپسول‌هایی را برای درمان سندروم روده تحریک‌پذیر روانه بازار کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی کشیر، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درخصوص این دستاورد گفت: کپسول کولمیگان گیاه اسانس، با استفاده از فناوری استحصال ماده موثره گیاهان دارویی برای درمان سندروم روده تحریک پذیر (IBS) تولید و تجاری‌سازی شده است.

وی با بیان این که این محصول حاوی عصاره نعناع فلفلی بوده و سبب کاهش علائم آی بی اس از جمله اسپاسم روده می‌شود، اظهار کرد: از عمده‌ترین خاصیت اسانس نعناع فلفلی، اثربخشی در بیماری سندرم روده تحریک پذیر است و در صورتی‌که دارو سالم و بدون تغییر، به روده برسد، بسیار مؤثر است.

کشیر، با اشاره به تولید کپسول‌های مقاوم به اسید معده برای اثربخشی و کاهش عوارض استفاده از این دارو در مبتلایان به زخم معده گفت: اسانس به دلیل طبیعت تحریک کننده خود، در افراد مبتلا به عارضه رفلاکس و یا زخم معده، ممنوعیت مصرف دارد. اما با استفاده از کپسول‌های مقاوم به اسید اسانس نعناع (کولمیگان) به طور هدفمند از معده عبور کرده و در روده باز می‌شوند.