۸۶ بیمار کرونایی در طول یک هفته در کردستان شنایایی شد در هفته اول فروردین ماه جاری، ۸۶ بیمار کرونایی(۷۹ مورد با تست PCR و ۷ مورد با رپید تست) در استان شناسایی شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر بهرام کندایی ضمن اعلام این خبر گفت: در هفته اول […]

۸۶ بیمار کرونایی در طول یک هفته در کردستان شنایایی شد

در هفته اول فروردین ماه جاری، ۸۶ بیمار کرونایی(۷۹ مورد با تست PCR و ۷ مورد با رپید تست) در استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر بهرام کندایی ضمن اعلام این خبر گفت: در هفته اول فروردین جاری از تعداد ۵۴۸ مورد نمونه PCR گرفته شده، ۷۹ مورد به طور قطعی مبتلا به کرونا تشخیص داده شده اند.

وی همچنین از انجام ۱۲۰ مورد رپید تست برای بیماران مشکوک به ابتلا به کووید در استان در مدت مذکور خبر داد و ابراز نمود: از این تعداد، ۷ مورد مثبت مبتلا به کرونا ثبت شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ثبت ۲ مرگ در اثر کرونا در استان در مدت مذکور خبر داد و اظهار کرد: یک مورد از این مرگ ها در سنندج و مورد دیگر مربوط به مریوان بوده است.

دکتر کندایی از صعودی بودن شیب ابتلا به کرونا در استان در هفته های اخیر خبر داد و ابراز نمود: در هفته اول فروردین ماه جاری، ۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در بخش های درمانی سطح استان بستری شده اند که ۸ نفر در ICU  بوده است.

وی به تزریق ۵۲ دز واکسن کرونا در مدت مذکور در استان اشاره نمود و گفت: از این تعداد ۱۵ مورد دوز اول، ۱۵ مورد دوز دوم و ۲۳ مورد دوز سوم بوده است .

مدیر روابط عمومی دانشگاه تصریح نمود: بر طبق آمارها، در شهرهای قروه و بیجار موارد ابتلا به بیماریهای تنفسی بیشتری ثبت شده است که می تواند به خاطر تردد و حضور بیشتر مسافران نوروزی باشد.

دکتر بهرام کندایی بیماران دارای علایم تنفسی را به قرنطینه در منزل و جداسازی از سایر افراد خانواده توصیه نمود و ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا و سایر بیماریهای تنفسی از قبیل پرهیز از دست دادن و روبوسی در میهمانی ها، بهبود تهویه منازل، استفاده از ماسک در تجمعات و مکان های سربسته، تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سالی که بیش از ۶ ماه از تزریق دوز قبلی آنان گذشته باشد و افراد دارای بیماری های زمینه ای شامل بیماران قلبی، کلیوی، کبدی، تنفسی، دیابت، فشارخون و صعب الاعلاج و نیز ضعف سیستم ایمنی در پیشگیری از این بیماری موثر است.