انجام خدمات گازرسانی به ۲۴۸ روستا در دولت سیزدهم در دولت سیزدهم گاز رسانی به ۱ شهر ۲۴۸ روستا و تعداد ۵۳۹ مشترک صنعتی انجام گرفته است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛احمد فعله گری مدیر عامل، عملکرد این شرکت در دولت سیزدهم را این گونه تشریح کرد: شرکت گاز استان کردستان […]


در دولت سیزدهم گاز رسانی به ۱ شهر ۲۴۸ روستا و تعداد ۵۳۹ مشترک صنعتی انجام گرفته است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛احمد فعله گری مدیر عامل، عملکرد این شرکت در دولت سیزدهم را این گونه تشریح کرد: شرکت گاز استان کردستان در دولت سیزدهم با روند رو به رشد و تصاعدی نسبت به تحت پوشش قراردادن تمامی ساکنین شهرها و روستاها اقدام کرده و موفق شده است ۱ شهر ، ۲۴۸ روستا و تعداد ۵۳۹ مشترک صنعتی را به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل نماید.
وی افزود:از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم، بیش از ۹۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف صنعت گاز در استان کردستان هزینه شده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: در دو سال گذشته، ۱ هزار و ۵۵۰ کیلومتر شبکه گذاری و تعداد ۲۳ هزار و ۳۵۷ علمک برای شهرنشینان، ساکنان روستاها و واحدهای تولیدی و صنعتی نصب شده است.
فعله گری با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۵۹ هزار مشترک جدید جذب شده است ، عنوان کرد: عملکرد شرکت گاز استان کردستان در قسمت جذب مشترکین جدید ۵۹ هزار و ۴۷۷ مورد بوده است که موجب شده است تعداد ۵۴ هزار و ۷۶۶ خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گیرند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد : میزان شبکه گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر می باشد که بیشترین حجم این شبکه گذاری ها در روستاهای استان اجراء شده است وتعداد مشترکین استان کردستان ۶۲۷ هزار مورد می باشد که پیش بینی می گردد تا پایان سال تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان از مرز ۶۳۰ هزار مورد عبور کند .
فعله گری طرح اصلاح و بهینه سازی را جزء پروژه های اولویت‌دار شرکت گاز استان کردستان ذکر کرد و افزود: اجرای این پروژه از تکالیف قانونی است که به‌عهده شرکت ملی گاز قرار دارد و شرکت گاز استان کردستان در راستای اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها گام های بسیار مفیدی برداشته است و با بهینه سازی ۵۸۴ مشترک دارای سیستم حرارت مرکزی و تعداد ۲ هزار و ۲۸ واحد موتور خانه و هزینه کرد ۱۰۸ میلیارد و ۱۶۸ میلیون ریال نسبت به بهینه سازی ۱ میلیون و ۱۴ هزار متر مربع فضای گرمایشی اقدام نموده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت کل استان کردستان اظهار داشت : در آغاز شروع به فعالیت دولت سیزدهم ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۹۹ در صد و در جمعیت روستایی ۹۴ درصد بود که با افتتاح پروژه های گازرسانی در دهه مبارک فجرسال جاری هم اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی ۱۰۰ درصد می باشد و استان کردستان به عنوان استان کاملا سبز شناخته می شود.
فعله گری در پایان سخنان خود یکی از اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان را تامین انرژی پایدار برای صنایع ذکر کرد و گفت : با اهمیت دادن به تامین پایدار سوخت برای واحدهای تولیدی و صنعتی تعداد واحدهای صنعتی گازدار به بیش از ۲۷۰۳ مورد افزایش یافته است و حجم جایگزینی و ظرفیت سازی برای صنایع به ۶۰ هزار و ۶۷۳ متر مکعب در ساعت افزایش یافته است بدون شک در دنیای امروز تأثیرات متقابل صنعت گاز بر مباحث رفاه اجتماعی و توسعه پایدار و همچنین امنیت ملی بر کسی پوشیده نیست.