امروز در معرض بمباران فکری دشمن هستیم عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان گفت امروز دچار غفلت شده‌ایم در این میان دشمنان نیز بمباران فکری می‌کند. همچنین با جنگ اقتصادی روبرو هستیم و دلیل آن ضعف ایمان است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل ازاداره ارتباطات و امور بین […]

امروز در معرض بمباران فکری دشمن هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان گفت امروز دچار غفلت شده‌ایم در این میان دشمنان نیز بمباران فکری می‌کند. همچنین با جنگ اقتصادی روبرو هستیم و دلیل آن ضعف ایمان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل ازاداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان در مراسم زنگ ایثار در دبیرستان شهید محمد منتظری نجف آباد با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد به اعتبار شهدای فراوانی که در دفاع مقدس از این شهر تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شده این روز به نام حماسه و ایثار شهر نام گرفته است.

وی با بیان اینکه این دبیرستان بیشترین شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب کرده است، افزود گفتن از شهید و شهادت به زبان آسان است، ما باید حافظ راه شهدا باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان گفت روزی ۲۳۴ شهید در همین دبیرستان تحصیل می‌کردند، بسیاری از آن‌ها دانش آموزان موفقی بودند که اگر امروز بودند به درجات بالایی می‌رسیدند اما زمانی که امام خمینی (ره) فرمان داد، شمش وجود خود که بهترین سرمایه‌شان بود را در این راه فدا کردند.

وی افزود سئوالی که دارم این است، انسان چه باید بکند که به راحتی از جان خود که همان شمش وجودی‌اش می باشد بگذرد. چطور انسان باید موت اختیاری را انتخاب کند و راهش چیست؟ چرا بسیاری از ما آماده نیستند. آن تعداد کمی که در این راه آمدند چه کرده بودند. علت چیست؟ اگر این علت را پیدا کنیم به راحتی جان خود را در راه اسلام می‌دهیم.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دین ما دینی عقلانی و استدلالی است، ما دین تعصبی و احساساتی نداریم، گفت چند گردشگر به اصفهان آمده بودند که سوالات دینی برای آن‌ها ایجاد شده بود. هر سوال دینی که پرسیدند من با جواب عقلی پاسخ می‌دادم. بعد از یک ساعت، گفت هرچه سوال کنیم با دلیل عقلی جواب می‌دهید. پاسخ دادم بله. او گفت در کشور ما علیه شما زیاد حرف می‌زدند و می‌گویند تعصب دارید. من به کشور خود می‌روم و تبلیغ می‌کنم و می‌گویم ایرانی‌ها تابع عقل هستند.

وی تصریح کرد درباره حجاب دشمنان نمی‌توانند جواب ما را بدهند هرچند در فضای مجازی صحبت کرده و مسخره می‌کنند زیرا دلیل عقلی نمی‌توانند بیاورند. یکی از اعضای گروه ۲۵ نفره گردشگران انگلیسی به بنده گفت شما آزادی بانوان را می‌گیرید. من پاسخ دادم که ما با پوشش مناسب مرد و زن، آزادی فکر به او می‌دهیم. ما به دنبال این هستیم. اما شما به دنبال آزادی جسم هستید و این دو با هم در تنافی است. ما از آزادی جسمی صرفه‌نظر می‌کنیم تا فکرمان آزاد شود. حالا ببینید فرهنگ ما بالاتر است یا فرهنگ آن‌ها. در پاسخ به این سوال آن‌ها سرهای خود را پایین انداختند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه «شبهه» بیماری فکر است، تصریح کرد انسان بیماری فکر را احساس نمی‌کند اما بیماری جسم را حس می‌کند. بیماری فکر، شک است. اگر کسی در هر زمینه‌ای شک دارد از علما و روحانیون سوال کنند تا شبهه در ذهنش نماند. اگر کسی موفق شود که اعتقادات خود را با استدلال محکم کند این همان گوهر وجودی است که سبب می‌شود برای شهادت جان خود را بدهد. آن‌ها قیامت را باور کرده‌اند.

وی با گرامیداشت یاد شهید احمد کاظمی گفت بنده سال‌ها با این شهید بزرگوار ارتباط داشتم. روحیه‌ای در وجود او قبل از عملش وجود داشت. روحیه شهادت بسیار مهم است. جاده برای ما همیشه صاف نیست و گاهی در گردنه قرار می‌گیریم. ما در زندگی همیشه در مسیر صاف نیستیم و جایی می‌رسیم که یا باید مال زیادی را انفاق کنیم یا جان خود را بدهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد ما در شلمچه ۴۰۰ جوان را تقدیم کردیم. اعلام کردند اینجا میدان مین است و چه کسی حاضر است حرکت کند. این نوجوانان برخاستند و حرکت کردند. آن‌ها پدر و مادر داشتند و نداشتند. مدرک داشتند و نداشتند. رفیق داشتند و نداشتند. اما متصل به خداوند بودند برای همین اعلام آمادگی کردند و ۴۰۰ نفر آن‌ها به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه امروز دچار غفلت شده‌ایم در این میان دشمنان نیز بمباران فکری می‌کند، افزود آمریکا با کشور ضعیف برخورد نمی‌کند. برخورد آمریکا با روسیه، چین و ایران است. رئیس جمهور آمریکا نامه‌ای می‌دهد اما رهبر انقلاب ما اعتنایی نمی‌کند. ملاحظه کردید که در دیدار نخست وزیر ژاپن بارهبر معظم انقلاب او نامه آمریکا را آورده بود، رهبر انقلاب به او احترام گذاشتند اما گفتند که کشور شما تحت تصرف تفکرات مزدورانه آمریکا است.

آیت الله مهدوی گفت هنگامی که رهبر معظم انقلاب این صحبت‌ها را بیان می‌کردند دوربین‌ها نشان دادند که نخست وزیر ژاپن نامه را در زیر پای خود گذاشته بود. این نشانه قدرت و عزت است.