به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی صمت مدیر کل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: ۶۰ درصد از مجموع ۳۱ هزار و ۷۰۱ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات مصوب شده در سفر رییس جمهور به استان اصفهان به بخش صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد. به گزارش ایرنا، […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی صمت مدیر کل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: ۶۰ درصد از مجموع ۳۱ هزار و ۷۰۱ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات مصوب شده در سفر رییس جمهور به استان اصفهان به بخش صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا، محسن ایروانی روز سه شنبه در نخستین جلسه بررسی مصوبات تسهیلات سرمایه در گردش سفر رییس جمهور، افزود: در مجموع ۱۹ هزار و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش صنعت و معدن پیش بینی شده که ۶۰ درصد اعتبار استان را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: ۲۳۶ طرح صنعتی در استان وجود دارد که هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد آن سرمایه ثابت است و ۱۰ هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان هم سرمایه در گردش است.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با بیان اینکه ابلاغیه نهاد ریاست جمهوری و معاون اول ریاست جمهوری و ابلاغیه بانک مرکزی به دستگاه‌ها مبنای کار ما محسوب می شود، اظهار داشت: سهم بانک های مختلف از این اعتبار در بخش صنعت و معدن مشخص شده که بانک ملت با ۳۴ طرح و بانک تجارت با ۲۴ طرح است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۸ طرح در این ۲ بانک وجود دارد که برنامه ریزی لازم برای ۲ سال باید انجام شود و بر اساس تصمیمی که در استان گرفته شده است باید طرح ها را در این کمیته اولویت بندی کرد و تا پایان سال ۱۴۰۲ بتوانیم تمام طرح ها را معرفی کنیم.

ایروانی خاطرنشان کرد: بررسی لازم در مورد همه طرح ها تا چند جلسه آینده انجام خواهد شد و بر اساس جمع‌بندی، اولویت بندی لازم را انجام خواهیم داد و این طرح ها را به شبکه بانکی معرفی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: ۲۳۶ طرح صنعتی را تا چهار جلسه آینده بررسی و طرح های مورد پذیرش را در ۶ مرحله معرفی خواهیم کرد تا کارها به نتیجه لازم برسد.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با بیان اینکه بررسی ها در این کمیته و معرفی ها از طریق استانداری انجام خواهد شد افزود: در صورت امکان، مبنای کار خود را سامانه بهین یاب در نظر خواهیم گرفت در غیر اینصورت از روش دیگری معرفی طرح ها انجام می شود.

وی ادامه داد: فهرست متقاضیان تسهیلات در بازه زمانی مشخص تهیه و با امضای مدیران شبکه بانکی استان به ریاست جمهوری ارسال و مقرر شد که تسهیلات بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و ضوابط جاری که در شبکه بانکی، پرداخت شود.

ایروانی با بیان اینکه شبکه بانکی باید منابع مورد نیاز را تا سه ماه آینده تجهیز کند، گفت: در صورتیکه طرحی در سقف اعتبار مصوب رد شد باید طرح جایگزین معرفی کنیم.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، حدود ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌رود.