آینده معادن ایران در گروه توسعه فناوری است/افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی رضا محتشمی‌پور معاون معادن و فرآوری وزارت صمت گفت: موضوع بهره‌وری انرژی باید در اولویت صنایع باشد و برای ایجاد این اتفاق مهم نیازمند یک بسیج عمومی و عزم جدی در کشور هستیم. لذا باید […]

آینده معادن ایران در گروه توسعه فناوری است/افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی

رضا محتشمی‌پور معاون معادن و فرآوری وزارت صمت گفت: موضوع بهره‌وری انرژی باید در اولویت صنایع باشد و برای ایجاد این اتفاق مهم نیازمند یک بسیج عمومی و عزم جدی در کشور هستیم. لذا باید به سمت توسعه و استفاده از تکنولوژی‌ برتر حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ رضا محتشمی‌پور معاون معادن و فرآوری وزارت صمت در دوازدهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی یا ماینکس اظهار داشت: خوشبختانه در این نمایشگاه شاهد در کنار هم قرار گرفتن شرکت های دانش بنیان و شرکت‌های صنایع معدنی هستیم.

وی افزود: در سالی که گذشت با قوانینی مانند افزایش عوارض، اعمال محدودیت‌ها و… مواجه شدیم که برای صنایع معدنی مانع ایجاد کردند؛ در تلاش هستیم تا با همراهی دستگاه‌های مربوطه بخشی از این محدودیت ها را کاهش دهیم.

محتشمی پور تصریح کرد: در دنیا به سمت ارتقاء سطح فناوری، اعمال محدودیت بر مصرف انرژی و سختگیری محیط‌زیست خواهند رفت و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم. ما در کشور به سمت اعمال محدودیت در مصرف انرژی حرکت کرده‌ایم و اقدام برای اصلاح مصرف از جمله اولویت‌ها و الزامات کشور و فضای اقتصادی است. در بخش فرآوری مواد وزارت صمت تمام قد از اقدامات مرتبط با تکنولوژی حوزه معدن که توسط وزارت علوم صورت می‌گیرد حمایت می‌کنیم.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت اظهار داشت: موضوع بهره‌وری انرژی باید در اولویت صنایع باشد. در سال‌های گذشته نسبت به فناوری عناصر راهبردی کم‌توجهی شده است. برای ایجاد یک اتفاق مهم در این عرصه نیازمند یک بسیج عمومی و عزم جدی در کشور هستیم. باید به سمت توسعه و استفاده از تکنولوژی‌ برتر حرکت کنیم؛ امیدواریم در این راستا حمایت صنایع معدنی بزرگ کشور را داشته باشیم تا این مهم در سال‌های آینده محقق شود.

وی ادامه داد: خام‌فروشی ما در حوزه عناصر راهبردی است و ما این عناصر را نمی‌فروشیم بلکه از دست می‌دهیم. برای مثال در صادرات و مصرف زغال سنگ شاهد کم توجهی و از دست رفتن منابع هستیم. حوزه فلزات راهبردی، گوهرسنگ و تولید صنایع آلیاژی در سالیان آتی باید در کانون توجه ما قرار گیرد.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در پایان یادآور شد: ما یه دلیل محدودیت‌های موجود امکان تامین این حجم گاز را برای تامین صنایع در سال‌های آتی نخواهیم داشت. باید واقعیت‌های حوزه انرژی را بدون تعارف بررسی کنیم و سپس برای سرمایه‌گذاری‌های آینده تصمیم بگیریم