کرسی‌های آزاداندیشی حکمرانی ورزش منجر به هدایت کاری مدیران شود رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در زمینهٔ حکمرانی ورزش ایران اظهار کرد: پیشنهادم این است که این کرسی‌ها را به گفتمان تبدیل کنیم و تک‌بعدی نباشد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی میرجلیلی در کرسی آزاداندیشی […]

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در زمینهٔ حکمرانی ورزش ایران اظهار کرد: پیشنهادم این است که این کرسی‌ها را به گفتمان تبدیل کنیم و تک‌بعدی نباشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی میرجلیلی در کرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی با موضوع نقد حکمرانی کاریکاتوری ورزش ایران، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س)، با بیان اینکه حکمرانی مطلوب را امامین انقلاب فرمودند؛ ولی ما عمل نکردیم اظهار کرد: چون ما جزیره‌ای عمل می‌کنیم وضعیت این‌چنین شده است.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به کلام حضرت امام که فرمودند ورزش اسلحه است و اسلحه باید در دست آدم سالم باشد، افزود: رهبری فرمودند یک تحول در حوزه مدیریت نیاز داریم و تا مدیر نفهمد که این صندلی مال خودش نیست و صندلی خدمت به مردم است کار انجام نمی‌شود.

وی گفت: پیشنهادم این است که این کرسی‌ها را به گفتمان تبدیل کنیم و تک‌بعدی نباشد و همهٔ ابعاد حتی امنیت نیز مهم است.

میرجلیلی تأکید کرد: زیست‌بوم این کشور با دیگر کشورها متفاوت است و حتی درک مردم از ورزش در گوشه‌گوشهٔ کشور ما هم با هم فرق می‌کند باید هیئت‌های اندیشه‌ورز استان‌های مختلف در جلسه‌ای این مسائل را بررسی کنند که چرا تجربه و تخصص ورزش و دانش در کنار یکدیگر قرار نمی‌گیرد و این بحث‌ها منجر به تولید سندی برای هدایت کاری یک مدیر شود.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور ادامه داد: در حکمرانی اسلامی چند کلیدواژه وجود دارد یکی اینکه حکمرانی امانت است و تکلیف است و این را مدیران ما باید متوجه شوند که حکمرانی خدمت است.

وی بیان کرد: اگر فرامین امامین انقلاب را در حوزه ورزش عمل کنیم موفق خواهیم بود.

میرجلیلی با اشاره به شعار ورزش قوی برای ایران قوی که رهبری فرمودند اظهار کرد: ما باید ورزشکار داشته باشیم تا در حکمرانی به این شعار برسیم.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب گفت: گام دوم انقلاب، نقشه راه و دکترین است و هفت مؤلفه در ورزش تأثیرگذار است و حتماً باید بر آن توجه داشته باشیم.

رئیس بسیج ورزشکاران اذعان کرد: به نظرم هنوز انتظار خود از ورزش را نفهمیدیم در چیست و باید حلقه پیوستگی بین حلقه‌های مختلف با ورزش را بشناسیم و ورزش را باید به خود مردم بدهیم.

وی افزود: امروز دسترسی به ورزش ما سخت است و اگر اعتقاد و اراده در مورد اهمیت ورزش در مردم اضافه شود شرایط متفاوت خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه فرامین مقام معظم رهبری در زمینه ورزش هنوز عملی نشده است گفت: برای تحقق عملی فرامین امامین انقلاب در عمل برنامه‌ای نداریم و اگر به آنچه امامین انقلاب فرمودند انقلاب کنیم شرایط بهتری ایجاد خواهد شد