هزاران شهروند ارنی در اعتراض به قرارداد «آب در برابر برق» با رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند. تظاهرکنندگان ضمن سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی، اعتراض خود را به قرارداد اخیر مقامات اردنی که به موجب آن در قبال گرفتن برق، منابع آبی خود را در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌دهند، اعتراض کردند.این تظاهرات عصر دیروز […]

هزاران شهروند ارنی در اعتراض به قرارداد «آب در برابر برق» با رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

تظاهرکنندگان ضمن سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی، اعتراض خود را به قرارداد اخیر مقامات اردنی که به موجب آن در قبال گرفتن برق، منابع آبی خود را در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌دهند، اعتراض کردند.
این تظاهرات عصر دیروز (جمعه) به دعوت مجمع ملی مقاومت در برابر عادی سازی روابط و حمایت ملی به عنوان ساختاری مستقل و مردمی و همچنین برخی نیروهای حزبی و اتحادیه‌‎ها برگزار شده است.
به گزارش العربی الجدید، این تظاهرات با هدف مخالفت با توافق امضا شده در حاشیه کنفرانس آب و هوایی در شهر شرم الشیخ مصر برگزار شده بود.
شرکت کنندگان این توافق با رژیم صهیونیستی را خطری برای امنیت و حاکمیت اردن خوانده و نسبت به در اختیار قرار دادن بخش‌های استراتژیک و حیاتی به دست دشمن هشدار دادند.
طبق این توافق آبی، اردن متعهد گردیده ۶۰۰ مگاوات برق خورشیدی تولید شده خود در صحرای جنوبی اردن را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد و در مقابل اردن ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین شده دریای مدیترانه را از تآل آویو دریافت کند.