اضافه شدن ۵۶۰ روستای کردستان به لیست روستاهای ملی در حوزه آبرسانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه شبکه آب شرب روستایی در کردستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۵۶۰ روستای استان که ردیف اعتباری نداشتند با دستور وزیر نیرو به لیست روستاهای ملی در بحث […]

اضافه شدن ۵۶۰ روستای کردستان به لیست روستاهای ملی در حوزه آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه شبکه آب شرب روستایی در کردستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۵۶۰ روستای استان که ردیف اعتباری نداشتند با دستور وزیر نیرو به لیست روستاهای ملی در بحث آبرسانی اضافه شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محمدفرهاد صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه آب شهری و روستایی در کردستان، گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف طی دو سال اخیر میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی کردستان از آب شرب سالم و پایدار به ۸۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به رشد چهاردرصدی بهره‌مندی از آب شرب روستایی طی دو سال اخیر، عنوان کرد: طرح‌های مختلف دیگری نیز هم‌اکنون در دست اجراست و امیدواریم که با بهره‌برداری از آنها زمینه برای افزایش این میزان فراهم شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان به اجرای طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد و یادآور شد: با اجرا و بهره برداری از طرح جهاد آبرسانی در ۱۶۹ روستای استان، شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب پایدار به ۸۶ درصد افزایش خواهد یافت.

وی به جزییات اجرایی کردن این طرح اشاره کرد و گفت: طرح جهاد آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان ۴۳ درصد پیشرفت دارد و با اجرای آن ۶۷ هزار نفر به جمعیت روستایی زیر پوشش آب شرب بهداشتی و پایدار قرار اضافه خواهند شد.

وی به دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه شبکه آب شرب روستایی در کردستان اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۵۶۰ روستای استان که ردیف اعتباری نداشتند با دستور وزیر نیرو به لیست روستاهای ملی در بحث آبرسانی اضافه شدند.

فرهاد اظهار کرد: خوشبختانه با تخصیص هایی که قرار است این روستاها داشته باشند تحول خوبی در بحث آبرسانی به روستاهای استان در سال های آینده مانند ۲ سال اخیر خواهیم داشت.