نوروزانه در کامیاران برگزار شد در آستانه نوروز ۱۴۰۲ ویژه برنامه فرهنگی ،هنری و ادبی نوروزانه به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کامیاران برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ این ویژه برنامه با هدف ارزش گذاری بر ادبیات بومی و محلی و استفاده از ظرفیت های فرهنگی […]

نوروزانه در کامیاران برگزار شد

در آستانه نوروز ۱۴۰۲ ویژه برنامه فرهنگی ،هنری و ادبی نوروزانه به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کامیاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ این ویژه برنامه با هدف ارزش گذاری بر ادبیات بومی و محلی و استفاده از ظرفیت های فرهنگی هنری و نیز معرفی آیین ها ، سنت ها  و رسوم منطقه به کودکان نوجوانان و پاسداشت فرهنگ و آیین کردی و فولکور در آستانه ی آغاز سال ۱۴۰۲ برگزارشد.

  ویژه برنامه نوروزانه در تاریخ ۲۰ اسفند ماه با اجرای برنامه های تیزر معرفی برنامه های خوانش لالایی کردی توسط مادربزرگ، موسیقی محلی توسط گروه موسیقی نوجوانان، تک نوازی آهنگ کوردی، قصه گویی کردی هوره، سخنران درباره لالایی های کوردی، اجرای بازی بومی و نمایشگاه از صنایع دستی بومی و محلی در کامیاران برگزار شد.

مدیر کل کانون استان کردستان در این ویژه برنامه در سخنانی گفت: ایجاد فضای شاد و با نشاط از دیگر اهداف ویژه برنامه نوروزانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان این مرز و بوم می باشد که بتوانیم لحظات ماندگاری را برای کودکان و نوجوانان رقم بزنیم.

حمیدرضا گوهری افزود: فولکلور یا فرهنگ مردم یا فرهنگ عامه، مجموعۀ عادات و سنن افسانه‌ها ، قصه‌ها و معتقداتی است که در عمل و سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر می‌رسد. حتی شامل رقص‌ها و ترانه‌ها و طب عامیانه و سنتی واوراد جادوئی و اساطیر و ضرب‌المثل‌های عوام هم می‌شود.

گوهری خاطر نشان ساخت: جشن ها و آیین هایی که در میان کردها مرسوم است ، در برگیرنده جشن های قومی و باستانی است که ریشه در باورهای کهن مردم و و حتی اسطوره های این منطقه دارد.

لازم به ذکر است، فرماندار کامیاران، معاون سیاسی امنیتی فرماندار کامیاران، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش شهرستان کامیاران  و دیگر مدیران شهرستان کامیاران در این ویژه برنامه حضور داشتند.