پتروزللا، نماینده ویژه وزارت خارجه ایتالیا در امور یمن و افغانستان، صبح امروز با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و دو طرف در خصوص آخرین تحولات مربوط به بحران یمن و روند صلح در این کشور گفتگو کردند. به گزارش مایکاه خبری شهید یاران به نقل از […]

پتروزللا، نماینده ویژه وزارت خارجه ایتالیا در امور یمن و افغانستان، صبح امروز با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و دو طرف در خصوص آخرین تحولات مربوط به بحران یمن و روند صلح در این کشور گفتگو کردند.

به گزارش مایکاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت امور خارجه ،پتروزللا، نماینده ویژه وزارت خارجه ایتالیا در امور یمن و افغانستان، صبح امروز با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و دو طرف در خصوص آخرین تحولات مربوط به بحران یمن و روند صلح در این کشور گفتگو کردند.
طرفین در این دیدار آخرین وضعیت آتش بس در یمن را مورد ارزیابی قرار داده و بر لزوم اجراء مفاد توافقنامه آتش بس، به ویژه مسائل انساندوستانه تاکید کردند.
خاجی در این دیدار ضمن تشریح تلاش های میانجی گرانه و انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران در پایان دادن به جنگ تحمیلی علیه مردم بی دفاع و مظلوم یمن و همچنین برقراری یک آتش بس و صلح عادلانه، اظهار داشت: ” جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر این باور بود که بحران یمن راه حل نظامی نداشته و حل این بحران بایستی از طریق گفتگوهای سیاسی یمنی-یمنی انجام گیرد.
وی ضمن تاکید بر ضرورت تعجیل در اتخاذ راهبردی عملگرایانه در جهت حل و فصل بحران یمن، خاطر نشان کرد: “اکنون زمان تصمیم گیری توسط سازمان ملل در راستای رفع محاصره اقتصادی مردم یمن و تقویت آتش بس فرا رسیده است”.
خاجی همچنین ابراز داشت: “جمهوری اسلامی ایران از هرگونه آتش بس و ابتکار صلحی که منجر به پایان دادن به رنج و آلام مردم یمن و برقرای صلح و امنیت پایدار شود، حمایت می‌کند”