رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قرار شد کارگروه ویژه‌ای با محوریت استاندار تشکیل شود و پروژه‌های بزرگی که نیازمند حمایت مسئولان ارشد دارد در این کارگروه مطرح شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در نطق پیش از […]

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قرار شد کارگروه ویژه‌ای با محوریت استاندار تشکیل شود و پروژه‌های بزرگی که نیازمند حمایت مسئولان ارشد دارد در این کارگروه مطرح شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر، با تبریک عید غدیر اظهار کرد: امسال در روز عید سعید غدیر نسبت به سال‌های گذشته به صورت گسترده حضور مردم را در صحنه جشن‌ها و مراسم‌ها شاهد بودیم و مردم، هیات‌ها، خیریه‌ها، گروه‌های مختلف، ارگان‌ها و سازمان‌ها با اهتمام جدی عید غدیر را گرامی داشتند.

وی با اشاره به اطعام گسترده‌ در روز عید غدیر افزود: حضور گسترده مردم در مراسم‌های این عید بزرگ نشان داد که سازمان‌ها و ارگان‌ها باید نقش بسترسازی را داشته باشند و مردم هستند که به شکل گسترده و خودجوش و از روی محبت به ولایت این اعیاد مذهبی را گرامی می‌دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از همه دست‌اندرکاران برگزاری جشن‌های عید غدیر گفت: امسال مدیریت شهری علاوه بر برگزاری جشن‌های بزرگ در میدان‌های اصلی شهر، مراسم‌ها و جشن‌های این عید بزرگ را به سطح محلات کشاند که جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم سال‌های آینده نیز این اقدامات گسترش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به ورود دستگاه تی‌بی‌ام به ایستگاه آیت الله کاشانی در خط دوی مترو گفت: روز گذشته در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهری، دستگاه حفار توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا وارد این ایستگاه شد. براساس گزارش‌های اعلام شده پیشرفت سفت کاری این ایستگاه به ۶۵ درصد رسیده است.

نورصالحی ادامه داد: همچنین براساس گزارش‌ها، بخش عمرانی خط دوی مترو تا امروز ۳۸ درصد پیشرفت کرده و عملیات عمرانی مترو از ایستگاه دارک تا ایستگاه ابتدای خیابان شهید اشرفی اصفهانی با ۱۵ کیلومتر و ۱۶ ایستگاه در حال انجام است.

وی بیان کرد: فعالیت عمرانی در این خط از دو سمت در حال انجام است و عملیات سفت‌کاری ۱۳ ایستگاه پیشرفت خوبی داشته است. همچنین درباره اسامی تصمیم براین شد که مانند خط یک مترو، نام‌های ۱۶ ایستگاه در شورای نام گذاری مطرح شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بخش عمرانی و حفاری تونل، کار به خوبی در حال پیشرفت است. توقعی که داریم این است که زمینه شروع نازک کاری از همین ماه‌ها به صورت مشارکتی انجام شود.

وی افزود: طی قراردادی که با شرکت مپنا در شورای اقتصاد تصویب شده، صفر تا ۱۰۰ عملیات خط دوی مترو به عنوان یک پروژه رسمی تضمین شده توسط دولت توسط این شرکت انجام خواهد شد.

نورصالحی خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم شدن بسترها، برنامه تکمیل این خط می‌تواند ۳۶ ماهه باشد و شورا نیز موضوع را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به انتقاد استاندار اصفهان مبنی بر عدم اطلاع رسانی مناسب اقدامات عظیم عمرانی که در حال انجام است، گفت: این انتقاد مطرح شد که چرا این اقدامات و کارهای عظیمی که در زیر زمین انجام می‌شود رسانه‌ای نمی‌شود. مردم باید بدانند در حوزه حمل و نقل چه برنامه گسترده‌ای در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: قرار شد کارگروه ویژه‌ای با محوریت استاندار تشکیل شود و پروژه‌های بزرگی که نیازمند حمایت مسئولان ارشد دارد در این کارگروه مطرح شود.

وی افزود: حلقه حفاظتی، محور تشریفات از سمت فرودگاه و محور بهارستان از جمله این پروژه‌هاست. در همین راستا معتقدیم مترو پروژه اول استان اصفهان و صددرصد منافع آن متوجه مردم است.

نورصالحی اظهار کرد: تکمیل ادامه خط یک مترو به طرف میدان استقلال در برنامه و فراخوان برای انتخاب پیمانکار در حال انجام است. امیدواریم طی دو الی سه سال آینده اتصال خط یک به بهارستان و ایستگاه سپاهان شهر و راه‌آهن به سمت کامل‌تر شدن پیش رفته و خط دو به سمت بهره برداری برود.

وی اضافه کرد: ابعاد پروژه‌ها، میزان سرمایه‌گذاری و لزوم حمایت دولت در حوزه حمل و نقل می‌تواند دستاورد خوبی در دوره کنونی مدیریت شهری و ایجاد محیطی بهتر برای زندگی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حوزه اتوبوسرانی نیز نیازمند حمایت و سرمایه گذاری بیشتری هستیم، گفت: امسال هزینه‌ها به خصوص در بخش جاری، به صورت غیرقابل پیش بینی بالا رفت، در عین حال بازسازی اتوبوس‌ها و افزایش تعداد ناوگان از ۶۰۰ دستگاه موجود به حداقل ۱۰۰۰ دستگاه جزو تاکیدات شوراست و همچنان بر تحقق آن مصر هستیم.

وی افزود: در این زمینه با مشکل منابع مالی مواجه هستیم، پیگیری استاندار اصفهان نیز می‌تواند برای تحویل اتوبوس‌هایی که مبلغ آن پرداخت شده موثر باشد.

نورصالحی اظهار کرد: از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری این انتظار می‌رود که به صورت روزانهح این مسائل را دنبال کند تا اول مهر برای تردد در سطح شهر با مشکل مواجه نباشیم.

وی گفت: ان شاء الله مجموعه این سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات و به ویژه اطلاع رسانی به مردم به خوبی صورت بگیرد تا منافع آن به موقع شامل حال شهروندان شود.