پرنده شکاری از نوع سارگپه پابلند؛ پس از گذراندن دوران درمان و کسب سلامت، در طبیعت استان رها سازی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «پارما» از معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان اصفهان، در مورخ ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ یک پرنده شکاری از گونه […]

پرنده شکاری از نوع سارگپه پابلند؛ پس از گذراندن دوران درمان و کسب سلامت، در طبیعت استان رها سازی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «پارما» از معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان اصفهان، در مورخ ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ یک پرنده شکاری از گونه سارگپه پابلند در زیستگاه های طبیعی استان رهاسازی شد. این پرنده توسط دوستداران محیط زیست به این اداره تحویل داده شده بود که پس از اطمینان از سلامت کامل، مراحل بازگشت به طبیعت آن انجام شد.

ایمان بابادی عکاشه کارشناس نظارت بر امور حیات وحش این اداره کل ضمن تأکید به وجود نگرانی های گوناگونی در زمینه حفاظت از بقای پرندگان شکاری، بیان کرد: این پرنده به دلایل مختلف دچار آسیب دیدگی و جراحت شده بود که پس از اقدامات درمانی، تیمار، تغدیه و گذراندن دوران نقاهت تحت نظر کارشناسان با رعایت پروتکل های دامپزشکی حیات وحش و بدست آوردن شرایط جسمی مناسب، در طبیعت رها سازی شد. از آنجایی که پرندگان شکاری در بالای هرم غذایی قرار می گیرند، نگرانی های گوناگونی در زمینه حفاظت از بقایشان وجود دارد.