معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول ۸ ماه گذشته بارها به مجلس شورای اسلامی رفته و با کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس در مورد مشکلات و دغدغه‌های جامعه ایثارگری به گفت‌وگو نشسته و یا میزبان نمایندگان مجلس بوده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از ایثار،حاصل […]

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول ۸ ماه گذشته بارها به مجلس شورای اسلامی رفته و با کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس در مورد مشکلات و دغدغه‌های جامعه ایثارگری به گفت‌وگو نشسته و یا میزبان نمایندگان مجلس بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از ایثار،
حاصل این تلاش‌ها و تعامل بی‌سابقه تغییرات وسیع در بودجه سال ۱۴۰۱ به نفع جامعه ایثارگری بوده است که هم‌اکنون در افزایش بی‌سابقه حقوق خانواده معظم شهدا و ایثارگران، پرداخت بدهی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، آغاز پرداخت پاداش بازنشستگی برخی گروه‌های ایثارگری، تصویب واگذاری خودرو به ۱۰ هزار نفر از ایثارگران در قانون، تمدید قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و سایر قوانین به نفع جامعه ایثارگری آشکار شده است.

در طول چند ماه اخیر نیز روسای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مرتبط با ایثارگران با ارسال نامه و انجام گفت‌وگو از تحولات رخ داده در بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز رضایت و حمایت کرده‌اند که نمونه آن اظهارنظرهای روسای دو کمیسیون و دو فراکسیون مرتبط با موضوعات بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

اقدامات قاضی‌زاده هاشمی موجب ارتقای جایگاه بنیاد و رضایت ایثارگران می‌شود

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: ضروری می‌دانم ضمن تأکید بر تداوم اصلاحات اخیر که به طور خاص نیازمند حمایت‌های حضرتعالی می‌باشد از تلاش عالمانه، چشمگیر و خستگی‌ناپذیر برادر گرامی جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: سیاست‌های اخیر و رویکرد جدید حاکم بر بخش اقتصادی بنیاد که برخلاف چند دهه گذشته ضمن ارج نهادن به زحمات گذشتگان نه تنها نقش مؤثری را در تأمین منابع مالی بنیاد ایفا ننموده بود، بلکه با اصرار بر استمرار اداره شرکت‌های زیان ده، عدم حضور در فعالیت‌های اقتصادی غیر مرتبط، حواشی جدی را به همراه داشت. بدون شک می‌تواند فرصت‌های از دست رفته گذشته را جبران نماید.

وی در این نامه آورده است: خروج از بنگاه‌داری به ویژه در شرکت‌های زیان ده و حضور در بازار سهام، مولدسازی دارایی‌ها و اموال و اصلاح پرتفوی سازمان‌های اقتصادی با رویکرد تأمین نیازهای جامعه هدف، تأکید بر افزایش نرخ بازدهی فعالیت‌های اقتصادی حداقل به میزان ۱۰ درصد بیشتر از سود بانکی و اوراق مشارکت، مبارزه نظام‌مند و سیستمی با فساد، تبعیض، شفاف‌سازی و اصلاح نظام مالی حاکم بر شرکت‌ها و از همه مهمتر مقید نمودن مجموعه بنیاد شهید و سازمان‌های وابسته در پرهیز از روزمرگی و حرکت پویا و مؤثر در چارچوب برنامه عملیاتی منبعث از اسناد بالادستی، اقدامات ارزشمندی است که می‌تواند کارآمدی بیشتر و مؤثرتر و ارتقاء جایگاه بنیاد را در نظام حاکمیت کشور ایجاد نموده و منجر به رضایت جامعه معزز ایثارگری گردد.

اقدامات قاضی‌زاده هاشمی نویددهنده تحولی بزرگ در خدمت‌رسانی به ایثارگران است
حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز طی نامه‌ای به دکتر رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به اقدامات مؤثری که در حوزه سلامت ایثارگران در دست اقدام قرار دارد، تصریح کرد: استقرار پرونده سلامت الکترونیک، پایش دوره‌ای سلامت با اولویت والدین معظم شهدا، استانداردسازی و توسعه بخش‌های اعصاب و روان و آسایشگاه‌های جانبازان معزز، ایجاد مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی در کنار احداث خانه‌های ایثار با هدف تأمین نیازهای نوظهور ایثارگران ناشی از افزایش سن ایشان و ورود به حوزه سالمندی، نشان از نگاه عالمانه دکتر قاضی‌زاده در بخش بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد که نیازمند تقدیر و تشکر است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه این نامه خطاب به رئیس جمهور ادامه داده است: این اقدامات نوید تحولی بزرگ در مجموعه ارزشمند بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌دهد و بر خود لازم می‌دانم مراتب سپاس و قدردانی خود را از تلاش‌های ارزشمند و ستودنی ایشان به محضر جناب‌عالی تقدیم کنم.

شهریاری در پایان خاطرنشان ساخت: بااین‌حال به نظر می‌رسد علی‌رغم تدابیر صورت گرفته، حذف ارز ترجیحی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، به‌واسطه تکلیف قانونی بنیاد در تأمین رایگان تمام هزینه‌های درمانی ایثارگران عزیز موجب افزایش جدی هزینه‌ها در این بخش شده که انتظار می‌رود با دستور جناب‌عالی نگرانی‌های موجود مرتفع شود.

حرکت تحولی بنیاد شهید و امور ایثارگران مثبت ارزیابی شده است
احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی گفت: به اتفاق رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نشستی با مسئولان یکی از دستگاه‌های نظارتی برگزار شد که جمع‌بندی آن جلسه بسیار مثبت و راهگشا بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در این نشست اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران بررسی شد و در مجموع روند و اقدامات مدیریتی بنیاد شهید و امور ایثارگران مثبت ارزیابی شد.

وی در مورد نکات مطرح شده در این نشست افزود: تغییر هر چه سریعتر مدیران ناکارآمد در بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین اهتمام بیشتر مدیران بنیاد در رسیدگی و دلجویی بیشتر از جامعه معزز ایثارگری از مطالبی بود که مورد تأکید قرار گرفت.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه مثبت به طرح تحولی دکتر قاضی‌زاده هاشمی تا سال ۱۴۰۲ گفت: نگاه‌ها به این طرح تحولی بسیار مثبت است و این طرح با حمایت تمامی ارکان کشور، می‌تواند تحولی جدی در خدمات رسانی به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد کند.

امیرآبادی فراهانی در مورد شایعات منتشر شده در فضای مجازی گفت: این شایعات را در راستای حفظ وضعیت موجود در تأمین منافع عده‌ای خاص می‌دانم و گذر زمان پوچ بودن و بی‌اساس بودن آنها را اثبات خواهد کرد.

این نماینده شورای اسلامی با اشاره به توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به جامعه ایثارگری گفت: رشد قابل توجه بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران نشان از اهتمام دولت و مجلس به رفع مشکلات ایثارگران عزیز است و بخشی از مطالبات ایثارگران عزیز برای نخستین بار در سال جاری پرداخت خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی شخصیت دقیق، هوشمند، درد آشنا به ایثارگران و یک کارشناس و مسلط به کار است
حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی با تشریح اقدامات این فراکسیون برای حل مشکلات ایثارگران از آمادگی نمایندگان مجلس برای همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

رئیس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس در رابطه با برنامه‌های عملیاتی بنیاد با حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ایشان شخصیت دقیق، هوشمند، درد آشنا به ایثارگران و یک کارشناس و مسلط به کار هستند. فکر می‌کنیم این هدیه الهی برای جامعه ایثارگران بوده است که این مرد بزرگ، متفکر و زیرک این مسئولیت را به دوش بگیرد. ما به ایشان در مجلس ارادت داشتیم ولی در مذاکره‌ای که با ایشان داشتیم احساس کردیم که آقای قاضی‌زاده هاشمی مرد میدان خدمت به ایثارگران هستند، ما در کنار ایشان بودیم ولی امروز با دیدن این برادر مخلص و مشفق بیشتر در کنار ایشان خواهیم بود.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس در خصوص افزایش بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته با رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت‌هایی در مورد افزایش بودجه ایثارگران انجام شد و بخش زیادی از این بودجه پرداخت شد. ما در مورد موضوع بودجه و معوقات جامعه ایثارگری با بنیاد شهید و امور ایثارگران هماهنگ خواهیم بود تا بتوانیم با سازمان برنامه و بودجه برای حل مشکلات صحبت کنیم.