اهداء ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان کردستانی مدیر امور شعبه بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها دراستان کردستان گفت: ۲هزار و ۷۰۰ نفر در استان کردستان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فاطمه چوپانی رئیس قرارگاه جهاد اجتماعی کل کشور گفت: امروز طی مراسمی در […]

اهداء ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان کردستانی

مدیر امور شعبه بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها دراستان کردستان گفت: ۲هزار و ۷۰۰ نفر در استان کردستان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فاطمه چوپانی رئیس قرارگاه جهاد اجتماعی کل کشور گفت: امروز طی مراسمی در شهرهای دیوان‌دره، کامیاران، سنندج، قروه و دیگر شهرهای استان به ۱۱۰ زوج کردستانی جهیزیه اهداء گردید.

چوپانی در تشریح برنامه‌ها و اهداف قرار گاه کل کشور اظهار کرد: از سال ۸۰ بنیاد عاطفه‌ها در مشهد مقدس شروع به فعالیت کرد؛ در حال حاضر قریب به ۲۳ سال است که بیش از ۹۰۰ نمایندگی در سراسر کشور دارد و بیش از ۳۰۰ هزار نفر را تحت حمایت دارد.

رئیس قرارگاه جهاد اجتماعی کشور افزود: خیرینی هستند که در بحث نقدی و غیر نقدی بنیاد بین اللملی آبشار عاطفه ها را حمایت می‌کنند.

رئیس قرارگاه جهاد اجتماعی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱ ملیون و ۳۰۰ هزار خیر را در سراسر کشور داریم و در استان کردستان هم بیش از ۱۰ نمایندگی را دارا میباشیم، افزود: اگر کسی مبلغ ۵ هزار تومان کمک کند و یاشخص دیگری بصورت غیر نقدی و یا حتی در قالب یک قطعه یا چند قطعه وسائل خانگی کمک کند، در بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها هر دو، عنوان خیر را می‌گیرند.

چوپانی گفت: در حال حاضر اهداء ۱۱۰ جهیزیه از مرکزیت بنیاد و قرارگاه جهاد اجتماعی کشور به استان کردستان تعلق گرفته است که ارزش ریالی هر یک از این جهیزیه ها بیش از ۳۰۰ ملیون ریال معادل ۳۰ ملیون تومان می باشد.

وی افزود: کمک هایی که این بنیاد شامل می شود، زنان سرپرست خانواده،خانواده ایتام است که در سراسر کشور حامیانی دارند که به این خانواده ها کمک می‌کنند.

وی گفت: هدف از ایجاد این بنیاد اشتغال و کارآفرینی زوج های جوان در استان کردستان و تحکیم بنیاد خانواده است.

چوپانی افزود: بنیاد آبشار عاطفه ها در بحث نخبگان تحصیلی و حمایت از این افراد از زمانی که دانش آموز هستند تا زمانی که به مقطع دانشگاه و بالاتر می‌رسند، خیرینی دارد که به خانواده های مستعد و محصلان در سراسر تحصیل، کمک می کنند.

وی افزود: آبشار عاطفه ها در بحث درمان بیماران صعب‌العلاج هم، با توجه به گستردگی که دارد حمایتشان می‌کند و اگر بیمار براساس شرایطی که دارد بخواهد به شهر های: تهران، یزد، شیراز، مشهد سفر کند در بحث دارو و درمان، اسکان و عمل جراحی مشکلی نداشته باشد و به راحتی پس از دوره درمان به شهر خود بازگردد.

ارتقا فعالیت شعبات امور بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در کردستان

لیلا طالبی مدیریت منطقه ۹ امور بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در ادامه این نشست ضمن تشکر از روناک کنعانیان گفت: ما در قرارگاه اجتماعی طی این یک سال گذشته و از زمان شروع مسئولیت خانم کنعانیان شاهد تلاشهای دلسوزانه و چشمگیر ایشان و مجموعه اش در امور بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها در استان کردستان بودیم که توانستند فعالیت شعبات را در استان کردستان به نسبت سنوات گذشته بخوبی و با کیفیت بهتری ارتقا بدهند وبصورت گسترده ونمایانتر اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام دادند.

طالبی افزود: استان کردستان در چند ماه اخیر با برگزاری رزمایش ۷۰۰ پک غذایی، پنجشنبه مهربانی بنام جشن ایتام، و رزمایش محمد رسول الله اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به ۱۱۰ زوج عزیز وحضور در نمایشگاه تبریز بسیار موفق عمل کرده است.

مدیریت منطقه ۹ امور بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها تصریح کرد: در یک سال گذشته از طریق قرارگاه جهاد اجتماعی کمکهای نقدی و غیر نقدی ارسال شد که بیش از ۹۰ سری جهیزیه در این میان به استان کردستان اهدا گردید.

مددجویان بایستی در کنار حمایتهای این بنیاد، اشتغالزایی را یاد بگیرند تا به خودکفایی برسند

مدیر امور شعب آبشار عاطفه های استان کردستان هم در ادامه این نشست خبری افزود: استان کردستان در حال حاضر ۱۰ شعبه فعال دارد که ۴ شعبه در حال ایجاد میباشد.

روناک کنعانیان گفت: استان کردستان سه هزار و ۶۷۰ پرونده فعال، با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر دارای پرونده فعال می‌باشند که از این آمار ۲۶۰ نفر ایتام، که در این بنیاد مورد حمایت قرار می گیرند.

مدیر امور شعب آبشار عاطفه های استان کردستان افزود: اهداف بنیاد آبشار عاطفه ها این است که مددجویان بایستی در کنار حمایتهای این بنیاد، اشتغالزایی را یاد بگیرند تا به خودکفایی برسند.

کویستان عبدالحکیمی