حفظ روند فعلی بازار طلا تا نیمه خردادماه عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: باتوجه به اخبار و بازار جهانی به تبع آن بازار داخلی، در نیمه دوم خردادماه شاهد تغییراتی در بازار سکه و طلا خواهیم بود. بازار و اقتصاد ما خبری است و هر زمان امکان دارد خبر خوش اقتصادی یا سیاسی […]

حفظ روند فعلی بازار طلا تا نیمه خردادماه

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: باتوجه به اخبار و بازار جهانی به تبع آن بازار داخلی، در نیمه دوم خردادماه شاهد تغییراتی در بازار سکه و طلا خواهیم بود. بازار و اقتصاد ما خبری است و هر زمان امکان دارد خبر خوش اقتصادی یا سیاسی منتشر شود و نه تنها بازار طلا بلکه همه بازارها را مدیریت کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، قیمت سکه و طلا روز گذشته کاهش قابل توجهی داشت تا بازار فلز زرد رکورددار سنگین‌ترین کاهش قیمت درطول چند هفته اخیر باشد. قیمت سکه تمام تا دو هفته گذشته در کانال ۳۳ میلیون تومان ایستاده بود. ولی ظرف چند روز گذشته دو میلیون تومان کاهش داشته و در هفته جاری وارد کانال ۳۱ میلیون تومانی شد. قیمت سکه طرح قدیم نیز روند کاهشی داشت و کانال ۲۸ میلیون تومان را از دست داد و به حدود ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. اکنون هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز با بهای حدود دو میلیون و ۵۲۰ هزار تومان معامله می‌شود. برخی از فعالان بازار معتقدند از هیجان و تقاضا برای ورود به بازار طلا و ارز کاسته شده است؛ این روزها سرمایه‌های خرد جذب بازار خودرو شده و مردم سرمایه‌گذاری در سامانه یکپارچه خودرو را به ورود به بازار طلا و ارز ترجیح می‌دهند. عباد محمدولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا و جواهر اقدامات دولت برای کنترل بازار سکه و طلا را موثر دانسته و به خبرنگار ایراسین در خصوص وضعیت فعلی این بازار می‌گوید: دولت به دنبال مدیریت بازار سکه و طلا است که به نوعی موفق بوده و اکنون شاهد کاهش قیمت‌ها در این بازار هستیم. صرفا بالا نرفتن قیمت‌ها و ثابت ماندن آن‌ها را می‌توان یک هنر تلقی کرد زیرا بالارفتن قیمت‌ها، التهاب در جامعه و بازارها را به همراه دارد. اکنون بازار به درستی مدیریت می‌شود و ما به نقش و مدیریت بازار طلا و سکه توسط دولت امیدواریم.

وی ادامه می‌دهد: ولی طبیعتا بخش تورمی در اقتصاد وجود دارد که افزایش قیمت‌ها را به اندازه ۲۵ تا ۳۵ درصد و یا حتی ۴۰ درصد خواهیم داشت و این بخش تورمی خود به خود بر روی قیمت سکه و طلا تاثیر می‌گذارد.

محمدولی با اشاره به تاثیر اخبار بر بازار فلز زرد بیان می‌دارد: باتوجه به اخبار و بازار جهانی به تبع آن بازار داخلی، در نیمه دوم خردادماه شاهد تغییراتی در بازار سکه و طلا خواهیم بود. بازار و اقتصاد ما خبری است و هر زمان امکان دارد خبر خوش اقتصادی یا سیاسی منتشر شود و نه تنها بازار طلا بلکه همه بازارها را مدیریت کند.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران تقویت بخش تولیدی را کلید طلایی برای سامان‌دادن بازار سکه و طلا به همراه سایر بازارها دانسته و توضیح می‌دهد:ما باید بر عرصه تولید و سازندگی از تبدیل مواد اولیه و منابع معدنی به محصول و صادرات آن تمرکز کنیم تا علاوه بر فعال‌سازی اشتغال، اقتصاد نیز روان شود و بازار صادرات رونق گیرد. همچنین این اقدام منجر به ورود ارز به کشور می‌شود.

محمدولی در ادامه می‌گوید: اگر دولت سیاست‌های خود را در این مسیر بکار گیرد و اراده خود را حاکم کند تا بخش تولید تقویت شود، ارزش پول ملی کشور نیز درمقابل سایر ارزها حفظ می‌شود.