سهم اصفهان از دریافت ارزش‌افزوده و عوارض آلایندگی مشخص نیست سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این حق مردم اصفهان است که ارزش افزوده و عوارض آلایندگی را دریافت کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص سهم اصفهان از ارزش افزوده و عوارض آلایندگی اظهار […]

سهم اصفهان از دریافت ارزش‌افزوده و عوارض آلایندگی مشخص نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این حق مردم اصفهان است که ارزش افزوده و عوارض آلایندگی را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص سهم اصفهان از ارزش افزوده و عوارض آلایندگی اظهار کرد: هنوز نمی‌دانیم سهم اصفهان از ارزش افزوده و عوارض آلایندگی چقدر است و این حق مردم اصفهان است که آن را دریافت کنند.

وی افزود: بنا بر یک روایت در در سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ این عدد ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده که ۲۵ هزار میلیارد از آن به اصفهان پرداخت شده است و معتقدیم هرچه پرداخت این اعداد کمتر باشد ظلم به مردم اصفهان محسوب می‌شود.

صالحی گفت: صنایع بزرگ اصفهان باید در توسعه شهر و احیای بافت فرسوده و همچنین زیرساخت‌های شهری مانند جاده‌ها که از آن استفاده می‌کنند، نقش داشته باشند در حالی که اکنون چنین نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حمایت مدیریت شهری از حوزه دانش بنیان‌ها عنوان کرد: تسهیلات خوبی در حوزه دانش بنیان‌ها از سوی شورا و شهرداری اختصاص داده شده است، اما نیاز به همکاری کلان با مسؤولان استان داریم چرا که این حوزه ظرفیت خوبی است و در مدیریت شهری بازار مصرف ۲ تا ۵ هزار میلیارد تومانی دارد.

صالحی خاطرنشان کرد: تنظیم باز، هوشمندسازی، شکستن انحصار بازار میوه با هولدینگ و سورتینگ نیز از جمله اقداماتی است که انجام آن نیازمند حمایت مدیریت استان است.