ضریب نفوذ گاز در کردستان ۹۹.۹ درصد است مدیرعامل شرکت گاز کردستان ضریب نفوذ گاز جمعیت کردستان را ۹۹.۹ درصد اعلام کرد که نسبت به میانگین کشوری ۱۴ درصد بالاتر است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ احمد فعله گری پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان، اظهار […]

ضریب نفوذ گاز در کردستان ۹۹.۹ درصد است

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ضریب نفوذ گاز جمعیت کردستان را ۹۹.۹ درصد اعلام کرد که نسبت به میانگین کشوری ۱۴ درصد بالاتر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ احمد فعله گری پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان، اظهار کرد: ضریب نفوذ گاز جمعیت کردستان ۹۹.۹ درصداست، که نسبت به میانگین کشوری ۱۴ درصد بالاتر است

فعله گری گفت: با بهره برداری از پروژه های شرکت ملی گاز استان کردستان در هفته دولت ضریب نفوذ گازرسانی در استان به ۹۸ درصد و تعداد روستاهای گاز دار نیز به ۱۵۰۵ واحد می رسد.

وی از افتتاح و بهره برداری از ۱۸۱پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان در هفته دولت در استان خبر داد و افزود: از این تعداد، ۱۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، افزود: اتصال ۲۵ روستا با ۷۴ میلیارد تومان اعتبار به شبکه گاز، گاز رسانی به ۱۲ منطقه کوخ نشین در بانه با ۶ میلیارد تومان اعتبار، گاز رسانی به ۹۳ واحد صنعتی و تولیدی با ۹ میلیارد تومان اعتبار و گاز رسانی به ۵۶ روستا با ۶۹ میلیارد تومان اعتبار از جمله پروژه های هفته دولت است.

وی با اشاره به خدمات و اقدامات شرکت ملی گاز استان در دولت سیزدهم ادامه داد: گاز رسانی به ۱۰۳ روستا، گاز رسانی به ۲۵۰ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد، شبکه گذاری ۷۸۲ کیلومتر  در سطح استان، نصب ۱۱ هزار و ۲۶ انشعاب شهری و روستایی، جذب ۲۲ هزار و ۷۷۸ مشترک جدید، جایگزینی ۲۰ هزار متر مکعب گاز، تحت پوشش قرار گرفتن ۲۲ هزار خانوار جدید، خریداری سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون متر مکعب گاز و ارتقاء ضریب نفوذ گاز به ۹۹ درصد در جمعیت شهری و روستایی، از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده در شرکت گاز استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اعلام اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد انرژی استان توسط گاز تامین می شود بیان کرد: در بحث جایگزینی در صنایع ۹۰ درصد تعهد داشته ایم که به صورت کامل محقق شده است.

 وی امداد رسانی به مشترکین، در راستای رفع مشکلات احتمالی را از مهم ترین برنامه های خدماتی شرکت گاز استان بیان کرد و افزود: بر اساس سامانه امداد متمرکز استان، زمان هفت دقیقه، میانگین امداد رسانی به مشترکین است.

فعله گری ادامه داد: شرکت ملی گاز در استان کردستان نیابت دارد که ۳۰۰ هزار کنتور خانگی را با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای تمام استان های کشور خریداری کند که این امر اعتباری برای استان محسوب می شود.

وی در ادامه از سرمایه گذاران بومی و شرکت های دانش بنیان دعوت کرد که در راستای تولید اقلام اولیه و تاسیسات پروژه های گازرسانی سرمایه گذاری کرده و به تولید انبوه برسانند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان، شرکت گاز کردستان به عنوان معین استان هرمزگان انتخاب شده است، که باید در راستای گازرسانی به دو شهر در این استان خدمات رسانی کند که این امر در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

وی از پیمانکاران بومی استان درخواست کرد که در مناقصات این پروژه فرا استانی شرکت کرده و حضور فعال داشته باشند.

فعلعه گری افزود: عملیات ساخت پست امداد و ساختمان اداری شهرهای جدید استان از سال گذشته شروع شده و در هفته دولت برخی از این پروژه ها به بهره برداری می رسد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان