وجود بیش از ۲ هزار زندانی مهریه در کشور رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور گفت: بدهکاران مهریه اغلب جوان به دلیل عسرت در پرداخت سکه‌های کم، اما سنگین قیمت در بند زندان بسر می‌برند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید اسدالله جولایی رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور با اشاره به جمعیت […]

وجود بیش از ۲ هزار زندانی مهریه در کشور

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور گفت: بدهکاران مهریه اغلب جوان به دلیل عسرت در پرداخت سکه‌های کم، اما سنگین قیمت در بند زندان بسر می‌برند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید اسدالله جولایی رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور با اشاره به جمعیت ۲۴۰۴ نفری زندانیان مهریه گفت: این روز‌ها بدهکاران مالی ناشی از تعهدات مهریه نه بابت ناتوانی در تامین سکه‌هایی هم‌اندازه با سال‌های تولد شمسی خانم‌های متقاضی دریافت کابین که به دلیل عدم امکان پرداخت سه یا چهار سکه در حبس گرفتار شده‌اند.

وی با اشاره به نرخ تورم ۵۳ درصدی بهمن ماه اظهار کرد: در شرایطی که خانوار‌های ایرانی اوضاع معیشتی مناسبی ندارند و وضعیت اشتغال و حقوق همسان با نیاز‌های اساسی در بین جوانان هنوز مهمترین دغدغه بحساب می‌آید در این شرایط بدهکار شدن یک مردی که با کلی تلاش اسباب حداقلی مورد نیاز برای ازدواج و آیین نکاح را فراهم نموده اغلب در بدو شروع زندگی یا در سال‌های ابتدایی آن با اقامه دعوا و ارایه دادخواست مهریه بدهکار زوجه خود هم می‌شود.

جولایی استان فارس را با میزبانی از ۲۰۵ زندانی مهریه در صدر شلوغ‌ترین استان‌ها عنوان کرد و افزود: در ادامه این جدول گلستان با ۱۸۳ زندانی ممهور به صداق‌های پرداخت نشده به زنان، البرز با ۱۵۱ محبوس و کرمان و کرمانشاه نیز هر کدام مجزا با نگهداری از ۱۴۰ بدهکار دیون مالی مهریه در رأس این آمار عددی قرار دارند.

رئیس هیئت امناء ستاد دیه کشور درخصوص افزایش یک‌باره قیمت طلا و به تبع آن تزاید ارزش سکه اعلام کرد: سکه‌هایی که موسوم به آزادی هستند این روزها، اما با سوء مدیریت برخی از مسئولین زندگی‌های مشترک بسیاری را به طمع دستیابی به معادل ریالی این مهر‌های طلایی از هم گسسته و دلیل ماندگاری بلندمدت بدهکاران دیون غیرمعوض مهریه در سطح ندامتگاه‌های کشور شده است.