در راستای دیپلماسی فرهنگی و عمومی میان تهران و دمشق، هیاتی متشکل از علمای اهل تسنن و تشیع استان گلستان به دمشق سفر کردند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، در دیدار اعضای این هیات با مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق، وی ضمن تاکید بر اهمیت سفر مشترک […]

در راستای دیپلماسی فرهنگی و عمومی میان تهران و دمشق، هیاتی متشکل از علمای اهل تسنن و تشیع استان گلستان به دمشق سفر کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، در دیدار اعضای این هیات با مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق، وی ضمن تاکید بر اهمیت سفر مشترک روحانیون اهل تسنن و تشیع در این مقطع زمانی، گفت: ایران عزیز در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی تمام آحاد جامعه و گروه‌هاست، چرا که وحدت مردم بن‌مایه پیروزی انقلاب اسلامی و رمز تداوم و استحکام آن است و سفر مشترک روحانیون اهل سنت و شیعه نماد همدلی و انسجام درونی مردم عزیز کشورمان است.

وی همچنین آخرین وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور سوریه و تبعات و آثار جنگ داخلی در این کشور را برای شرکت‌کنندگان در این دیدار تشریح کردند.
در ادامه این دیدار، تنی چند از اعضای این هیأت علمایی سخنانی را در تأکید اهمیت وحدت میان مذاهب مختلف اسلامی ایراد کرده و نقش مهم سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه را در راستای تبادل هیات‌های متقابل و افزایش ارتباطات فی‌مابین و همبستگی میان دو کشور ستودند