رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ از امشب آغاز می‌شود رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با حضور ایران، چین و روسیه و ناظرانی از قزاقستان و پاکستان از امشب در شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیر دریاداردوم مصطفی تاج الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با […]

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ از امشب آغاز می‌شود

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با حضور ایران، چین و روسیه و ناظرانی از قزاقستان و پاکستان از امشب در شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیر دریاداردوم مصطفی تاج الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با اعلام این خبر، گفت: در این رزمایش علاوه بر یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،یگان‌های شناوری کشور‌های چین و روسیه نیز حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این چهارمین رزمایش مرکب است که با حضور کشور‌های ایران، چین و روسیه برگزار می‌شود و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با شعار «با هم برای برقراری صلح و امنیت» و در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با بیان اینکه این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان سه کشور و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشور‌ها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.

امیر دریاداردوم مصطفی تاج الدینی ادامه داد: تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزاد سازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش بینی شده است.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ تصریح کرد: از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

امیر دریاداردوم مصطفی تاج الدینی گفت: رزمایش مرکب امنیت دریایی در تقویم سالیانه دریایی کشور‌های شرکت کننده درج شده و خوشحالیم که امسال برای چهارمین بار میزبان برگزاری این رزمایش هستیم.

وی با اشاره به اهمیت منطقه شمال اقیانوس هند، گفت: شمال اقیانوس هند بین سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی دنیاست، تنگه هرمز در شمال، تنگه مالاکا در شرق و تنگه باب المندب در غرب منطقه اقیانوس هند واقع شده است که در حقیقت بیضی انرژی دنیا را احاطه کرده است و با توجه به تردد شناور‌های تجاری و نفتکش در این منطقه حساس ضرورت برقراری امنیت تجارت دریایی را دوچندان کرده است.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ تصریح کرد: امنیت تعطیل بردار نیست و تمرینات در جهت ارتقای امنیت نیز تعطیل بردار نیست و با نزدیکی به ایام نوروز در کشورمان ما تمرینات را تعطیل نکردیم و امیدواریم با رعایت همه شرایط سناریو‌های از پیش تعیین شده رزمایش با با ایمنی کامل در دریا انجام دهیم.