جامعه ایرانی از دستاوردهای اخلاقی انقلاب اسلامی عقب نشینی نمی کند محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه جامعه ایران، جامعه ای مرتجع نیست، گفت: امروزه دیگر عقب گردی نسبت به دستاوردهای اخلاقی چهل و چهار ساله انقلاب اسلامی وجود ندارد و اهداف انقلاب اسلامی و شهدای بزرگ آن بیش از پیش محقق خواهد شد. به گزارش […]

جامعه ایرانی از دستاوردهای اخلاقی انقلاب اسلامی عقب نشینی نمی کند

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه جامعه ایران، جامعه ای مرتجع نیست، گفت: امروزه دیگر عقب گردی نسبت به دستاوردهای اخلاقی چهل و چهار ساله انقلاب اسلامی وجود ندارد و اهداف انقلاب اسلامی و شهدای بزرگ آن بیش از پیش محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ امروز سه شنبه پانزدهم فروردین ماه در آیین دیدار نوروزی با معاونان، مدیران و کارکنان وزارتخانه ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان با تقدیر از فعالیت کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته گفت: سال هزار و چهارصد و یک سالی مهم با اتفاقات تاثیرگذار در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه بود و همکاران وزارتخانه توانستند، ماموریت مهم ساماندهی فعالیت های فرهنگی هنری کشور را به طور شایسته به پایان برسانند.

وی با بیان این که ماموریت های کلیدی و دشوار وزارت فرهنگ با حوزه نرم افزاری جامعه و روح و جان مردم گره خورده است، گفت: در سال گذشته بدخواهان ملت ایران در جهت ایجاد ناامیدی و شکاف در جامعه تلاش کردند اما همکاران وزارت فرهنگ با فعالیت جهادی خود فضای فرهنگ و هنر و رسانه کشور را مدیریت کردند.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: معاونان، مدیران و کارکنان وزارتخانه با بهره مندی از همه تجارب گذشته و برنامه ریزی فعالیت های سال جاری ، همه زیرساخت های لازم را تعبیه کرده اند. بر این اساس حوزه فرهنگ و هنر برای نخستین بار گشایش های فوق العاده ای را در لایجه بودجه ۱۴۰۲ تجربه کرد تا همه انتظارات پیش بینی شده برای رونق فضای فرهنگی کشور در این لایحه برآورده شود. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وضعیت نامناسب حقوق و دستمزد کارکنان وزارت فرهنگ در ابتدای فعالیت دولت مردمی، گفت: از آن مقطع تاکنون با مصوبه هیات دولت، اقدامات فوری کوتاه مدت و اقدامات مبنایی، از همه ظرفیت های قانونی برای ترمیم و ارتقا وضعیت موجود بهره برده شد. 

اسماعیلی همچنین با اشاره به تکالیف کارکنان وزارت فرهنگ گفت: کارکنان وزارتخانه به خاطر ماهیت فعالیت ها، باید در سیره و سلوک در طراز انقلاب و نظام عمل کنند و با تقید به قانون و تخلق به اخلاق حسنه، الگو و نمونه باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیر حرکت اسلامی جامعه ایران از منظر رهبری معظم انقلاب پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی مراحل پنج گانه این حرکت به شمار می رود و معتقدیم بسط تفکر دینی برای شکل گیری جامعه اسلامی و زمینه سازی تمدن نوین اسلامی از مسیر فعالیت اهالی فرهنگ و هنر و رسانه می گذرد.

وزیر فرهنگ در پایان با بیان این که جامعه ایران از دستاوردهای اخلاقی چهل و چهارساله  خود عقب نشینی نمی کند ابراز امیدواری کرد در سال جاری اهداف انقلاب اسلامی و شهدای بزرگ آن بیش از پیش محقق شود.

ارتقای حقوق کارکنان

همچنین سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به برنامه ساماندهی و ارتقای حقوق کارکنان گفت: سال گذشته بدون اخذ مجوزهای ویژه، ۳۵ درصد و تا پایان سال توانستیم تا ۵۰ درصد افزایش حقوق داشته باشیم که احکام مربوطه صادر و در فروردین ماه با حقوق‌های جدید پرداخت می‌شود.

سیدمحمود اسلامی افزود: سیاست وزارت این بود که با ارتقای فعالیت‌ها حقوق کارکنان افزایش یابد که بخشی انجام شده از جمله این که حق مسکن تا دو میلیون تومان افزایش یافت و قرار شد ارتقای حقوق در سال جدید هم افزایش یابد همچنین بازسازی مهمان‌پذیرها هم انجام و تا عید فطر مهمانپذیر چابکسر افتتاح می شود و در اختیار کارکنان قرار می‌گیرد.

وی درباره تعاونی مسکن کارکنان نیز افزود: مقدمات واگذاری زمین به کارکنان فراهم شده و بعد از هفته آینده تشکیلاتی آماده می شود تا کارکنان برای تعاونی مسکن ثبت نام کنند.

سال سخت و پرفراز و نشیبی پشت سر گذاشتیم

مجید زین العابدین دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی هم در این مراسم با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: سال سخت و پرفراز و نشیبی در حوزه فرهنگ و هنر داشتیم که با این وجود توفیقات خوبی نصیب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

وی اظهار داشت: این توفیق‌ها در سایه برنامه‌ریزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان و بدنه کارشناسی و تلاش، همراهی و هم‌افزایی به دست آمد.