وزیرکشور گفت: هم اکنون درتمامی مرز‌ها تردد صورت می‌گیرد و تاکنون یک چهارم زائران اربعین به کشور بازگشته اند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما آقای احمد وحیدی در ارتباط مستقیم با خبر نیمروزی سیما از مرز تمرچین با اشاره به بازدید خود از این مرز که در […]

وزیرکشور گفت: هم اکنون درتمامی مرز‌ها تردد صورت می‌گیرد و تاکنون یک چهارم زائران اربعین به کشور بازگشته اند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما آقای احمد وحیدی در ارتباط مستقیم با خبر نیمروزی سیما از مرز تمرچین با اشاره به بازدید خود از این مرز که در شهرستان پیرانشهر از توابع استان آذربایجان غربی قرار دارد، گفت: استقبال گرمی که هموطنان اهل تسنن پیرانشهر با ایجاد موکب برای زائران صورت داده اند یک فضای معنوی بسیار عالی را حاکم کرده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در مرز تمرچین برای زائران وجود ندارد اظهار داشت: عزیزان عاشوری، مسیحی، اهل سنت و تشیع فضای بسیار خوبی را در این منطقه برای زائران ایجاد کرده اند و کار بسیار روان و خوب در این منطقه پیش می‌رود.
آقای وحیدی گفت: این اقدام برای اولین بار از سوی مسئولین دست اندرکار استانی صورت گرفت و اقلیم کردستان نیز موکب‌هایی را در اربیل و کرکوک برقرار کرده است.
وزیر کشور با اشاره به اینکه هم اکنون در این مرز آمادگی برای عزیمت چند ۱۰ هزار نفر وجود دارد، تصریح کرد: نباید هجوم زیادی در این مرز صورت گیرد و باید عزیمت با کنترل انجام شود. همچنین در مرز شلمچه ازدحام اتباع افغانی را شاهد هستیم و باید با کنترل و هماهنگی دوستان عراقی تردد صورد گیرد و غیر از آن مشکلی نداریم.
وزیر کشور تعداد اعزام زائران را بیش از دو نیم میلیون نفر اعلام کرد و گفت: اقدامات برای باز گشت زائران آغاز شده و بخش‌های حمل و نقل وزارت راه فعال شده است