طلاب به مسائل روز مسلط باشند/طلبه باید از نظر علمی و درسی قوی باشد، لذا علمی که قوی باشد با کارایی وعمق بیشتر در جامعه خود را نشان می دهد. نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم به روز بودن آگاهی طلبه و روحانیون و مسلط بودن آنان به مسائل روز و یادگیری نکات جدید […]

طلاب به مسائل روز مسلط باشند/طلبه باید از نظر علمی و درسی قوی باشد، لذا علمی که قوی باشد با کارایی وعمق بیشتر در جامعه خود را نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم به روز بودن آگاهی طلبه و روحانیون و مسلط بودن آنان به مسائل روز و یادگیری نکات جدید تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز سه شنبه در همایش تجلیل از طلاب مدارس علوم دینی کردستان اظهار داشت: اگر برای یادگیری نکات جدید و مسائل روز توجه نداشته باشیم، در خواب غفلت هستیم، واین بستر استفاده دشمن می باشد.

وی با بیان اینکه مطالعه، پرس و جو و مباحثه راه هایی است که آگاهی را افزایش می‌دهد، افزود: فلسفه درس طلبگی این است کسانی که می دانند با آنها که نمی دانند برابر نیستند و این برای همه مراکز علمی کاربرد دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: در وقایعی نظیر شرایط امروز که از پس زمینه‌های ذهنی شکل می‌گیرد از ناآگاهی و نداشتن علم نشات گرفته است.

وی بیان داشت:طلبه باید از نظر علمی و درسی قوی باشد، لذا علمی که قوی باشد با کارایی وعمق بیشتری در جامعه خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به شعارهای اغتشاشگران در روزهای اخیر در مورد زنان گفت: در حال حاضر وطبق آمار تعداد دانشجویان دختر از پسر در کردستان بیشتر است که این خود نشان دهنده فضای فعالیت در اجتماع برای بانوان در زمینه کسب علم ودانش است.

نماینده ولی فقیه در کردستان به طراحی وداستان کشته سازی های اخیر توسط ضدانقلاب اشاره کرد و گفت:مردم متدین و مستضعف با تکیه به خدا و پیغمبر (ص) حامی و پشتیبان این انقلاب و نظام هستند و مادامیکه این پایگاه، آرمان و ارزش های مذهبی وملی خود را دارد، به این راحتی‌ها از پا نمی در نمی آید.

در پایان این همایش از ۵۵ طلبه نخبه استان کردستان با اهدای لوح تجلیل شد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان