مراسم شیرخوارگان حسینی در گذرچهار باغ مدیر هیئت رزمندگان اسلام از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم در گذر فرهنگی چهار باغ خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد نادر الاصلی در جمع اصحاب رسانه با تسلیت آغاز محرم الحرام وماه پیروزی خون بر شمشیر اظهارداشت:مجموعه هیئت رزمندگانی که […]

مراسم شیرخوارگان حسینی در گذرچهار باغ

مدیر هیئت رزمندگان اسلام از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم در گذر فرهنگی چهار باغ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد نادر الاصلی در جمع اصحاب رسانه با تسلیت آغاز محرم الحرام وماه پیروزی خون بر شمشیر اظهارداشت:مجموعه هیئت رزمندگانی که در اصفهان فعالیت دارد ستاد هماهنگ کننده ۶۳ هیئت رزمندگان در شهر های مختلف از خور و بیابانک تا بویین میاندشت است که این هیئات ها بعد از اتمام جنگ، ماموریت خود را در غالب فعالیت های فرهنگی و اجتماعی قرار داد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: هیئات ها نباید سکولار باشند، نقطه مقابل سکولاری پویایی است و باید کاری را انجام بدهند که نشان دهند نشاط و حیات دارند و برای جامعه خود موثرند.

نادرالاصلی با بیان اینکه در ایران بیش از هزار هیئات رزمندگان وجود دارد و به ویژه این ۶۳ در سال گذشته بیش از ۹۰۰فعالیت انجام داد و وقتی در کتابی گزارش عملکرد هیئت رزمندگان را تهیه کردیم بسیار خرسند شدیم که توانستیم اینچنین برای جامعه و مردم مفید و موثرباشیم.

وی در ادامه از انجام فعالیت های این هیئت در ابعاد مختلف خبر داد و بیان کرد: این هیئت در چند بعد فعالیت دارد: یکی کمک های مومنانه است که به همنوعانی است که مشکل معیشت دارند و دستگیری از همنوعان و ایتام و کمک به تهیه جهیزیه برای دختران و پسران جوانی که ازدواج می کنند و یا ساخت منازل آن ها در غالب گروه های جهادی خدمت کردند.

مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان تصریح کرد: در هر کجای ایران که در سال گذشته حوادث مترغبه ای ایجاد شد اگر جزو اولین گروه های حاضر در محل برای کمک‌رسانی نبود جزو دومین گروه ها بود که برای خدمت رسانی حاضر می شدند.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان در بندر امام خمینی ،در پل دختر و خیلی از شهرهایی که مشکلاتی مانند سیل و زلزله پیش آمد ۶۳گروه رزمندگان در جهت کمک و یاری به هموطنان پیشتاز هستند.
وی تاکید کرد: این مجموعه وابسته به هیچ کجا نیست و این رزمندگان از سال ۵۷تا کنون یاد گرفتند این جمعیت چند هزار نفره رزمندگان، آتش به اختیار کار می کنند .
وی چهارمین بعد از اقدامات این هیئت ها را وجود موکب های مختلف در این اربعین بیان کرد و اظهار داشت: ذر سال ۱۴۰۱چهارده موکب پویا از مرز میرجاوه و ریمدان نزدیک مرز پاکستان در ایام اربعین خدمت رسانی می کنند

نادرالاصلی با اشاره به حضور زائران اباعبدالله از کشور های اطراف برای زیارت اربعین به کشور اظهار داشت:زائران از کشورهای اطراف مانند پاکستان و هندوستان وارد ایران می شوند و سپس به عراق می روند و از این مرز مشترک با پاکستان وارد ایران می شوند به همین جهت موکب هایی در این مرز مستقر می شوند و به این زائران خدمت رسانی می کنند

وی عنوان کرد: ۲۵۰۰کیلومتر را در ایام اربعین خدمت رسانی می کنیم.
نادرالاصلی با بیان اینکه در شش دهه ای که در محرم و صفر است برنامه هایی را برای حضرات معصومین برگزار می کنیم اظهار داشت: در بین همه این برنامه ها سه برنامه مهم برگزار می‌کنیم اینکه در ایام نزدیک به نیمه شعبان ۶هزار نفر را در غالب ۴۰۰دستگاه اتوبوس و۵۰۹دستگاه سواری به صورت پشت سر هم به عنوان لشکر امام زمان در روز جوان از اصفهان به سمت جمکران حرکت می کنند.
وی همچنین آزاد سازی زندانیان را اقدام مهم دیگر این هیئت بیان کرد و افزود: همه ساله در برنامه یک شهر ضیافت کمک های مومنانه و مبالغ نقدی برای آزادی زندانیان کمک می کنیم و در روز ولادت امام حسن در شهرستان ها به برگزاری سفره کرم امام حسن کمک می‌کنیم.

مدیر هیئت رزمندگان اسلام اصفهان با اشاره به اینکه در ده روز اول محرم حوادث زیادی برای اباعبدالله اتفاق افتاد و این ها تا قیامت جانسوز است تصریح کرد: از «احلا من العسل» جوان کربلا تا تلذی کودک شیر خاره که در قامت یک شیرخوار نقش رزمنده را دارد و دیگر اتفاقاتی که در کربلا افتاد اتفاقاتی است که نمیتوان از آن ها گذشت، به همین جهت از پنج سال قبل در شهر اصفهان تصمیم گرفتیم حرکتی را انجام دهیم که در جهان دیده شود و اولین جمعه این ماه را متعلق به شیرخواره امان حسین قرار دهیم وبا راه اندازی مجموعه ای به نام مجمع جهانی شیرخوارگان حضرت علی اصغر به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی پرداختیم.

وی از برگزاری این مراسم در بیش از ۷۵۰۰ نقطه جهان و ایران، در نخستین جمعه ماه محرم خبر داد و افزود: علاوه بر سراسر کشوردر ۴۵کشور جهان از پاکستان ،اروپا و آمریکای لاتین خبر وامسال در هندوستان نیز این مراسم برپا می شود.

نادرالاصلی با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار در گذر فرهنگی چهار باغ مراسم شیرخوارگان برگزار شد و پیش از آن در میدان امام(ره) برگزار می شد که با استقبال گسترده مردم به ویژه مادران جوان روبرو شد اظهار داشت: امسال نیز در گذر فرهنگی چهارباغ در روز جمعه سی ام تیرماه از ساعت هشت صبح به مدت دو ونیم ساعت مراسم معنوی خوبی برگزار می شود.وی با دعوت از مادرانی که شیرخواره دارندجهت حضور در این مراسم به تشریح برنامه های این مراسم پرداخت و گفت: به شیرخوارگان لباس های شیرخوارگی اهدامی کنیم و بعد مداحی و سخنرانی داریم که هر چه حضور با نظم و زودتر باشد برنامه بهتر پیش می رود.خبرنگار: الهام خانی