شهروندان و بویژه زائران اربعین حسینی می توانند برای پیشگیری از عرق سوزی و مراقبت از خود در پیاده روی طولانی راهکار‌هایی بکار ببرند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم فارس دکتر لیلا محسنیان متخصص طب اورژانس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یکی از شایع‌ترین معضلات کسانی که […]

شهروندان و بویژه زائران اربعین حسینی می توانند برای پیشگیری از عرق سوزی و مراقبت از خود در پیاده روی طولانی راهکار‌هایی بکار ببرند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم فارس دکتر لیلا محسنیان متخصص طب اورژانس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یکی از شایع‌ترین معضلات کسانی که در پیاده روی (از جمله پیاده روی اربعین) شرکت می‌کنند بخصوص از آنجا که در فصل گرم سال هستیم مشکل عرق سوزی است که بهتر است برای پیشگیری از آن و قبل از اینکه این معضل اتفاق بیفتد، اقدام شود.

او با بیان اینکه این مشکل در افراد چاق شایع‌تر است، ادامه داد: بهتر است مواضعی که دچار عرق سوزی می‌شوند از پودر تالک، کرم کالاندولا، روغن وازلین و نرم کننده استفاده تا از عرق سوزی جلوگیری شود.

محسنیان با بیان اینکه اگر فردی دچار عرق سوزی شد بهتر است ناحیه‌ای که دچار این مشکل شده را خوب شست و شو دهد، اضافه کرد: در مسیر موکب‌هایی هستند که کرم‌ها و پودر‌های مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهند، ولی برای اینکه با مشکل مواجه نشوید بهتر است حداقل یک کرم (موارد نامبرده شده) و یا نرم کننده همراه داشته باشید تا هنگام عرق سوزی از آن استفاده کنید.