احداث مجتمع‌های خدمات بین‌‌راهی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان موثر است معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستانگفت:احداث مجتمع‌های خدمات‌ رفاهی بین‌‌راهی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان موثر است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ کیومرث حبیبی در آیین کلنگ‌زنی طرح مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی ماردین در سقز که به مناسبت هفته دولت […]

احداث مجتمع‌های خدمات بین‌‌راهی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان موثر است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان
گفت:احداث مجتمع‌های خدمات‌ رفاهی بین‌‌راهی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان موثر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ کیومرث حبیبی در آیین کلنگ‌زنی طرح مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی ماردین در سقز که به مناسبت هفته دولت و با حضور نماینده شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه شهرستان سقز مدیر کل محترم دفتر فنی استانداری ، مدیر کل محترم دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، مدیر کل محترم راهداری و حمل ونقل جاده ای، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، اظهار کرد:شهرستان سقز برای جذب هر چه بیشتر گردشگر و ارائه خدمات بهتر به مسافران، نیازمند توسعه زیرساخت‌های گردشگری است که باید در این شهرستان ایجاد و توسعه یابد.

او ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط متولیان حوزه گردشگری استان و همچنین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای رونق گردشگری در کردستان، افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کردستان، رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی را به‌دنبال دارد.

 ۱۵ میلیارد تومان در مجتمع گردشگری ماردین سرمایه‌گذاری می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز گفت:مجتمع خدمات رفاهی ماردین در این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان احداث می‌شود.

صلاح نصرالهی با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، از اولویت‌های مهم این مجموعه است، اظهار کرد:در این راستا و به‌منظور تسریع در اجرای این پروژه مبلغ ۵ میلیارد تومان تسهیلات از منابع تبصره ۱۸ برای اجرای طرح به عاملیت بانک آینده تصویب شده است.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز ادامه داد:این پروژه شامل بخش‌های مختلفی از‌جمله رستوران، فروشگاه، خدمات خودرویی، استراحتگاههای موقت، فضای سبز، نمازخانه و سرویس بهداشتی است.

او افزود: با بهره‌بردادی از این مجتمع گردشگری زمینه اشتغال برای ۲۴ نفر به‌صورت مستقیم فراهم می‌شود.
نصرالهی یادآور شد: طرح گردشگری مجتمع خدمات رفاهی بین راهی ماردین در کیلومتر ۲۹ محور مواصلاتی سقز به دیواندره واقع شده است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان