کاروان‌های عمره ادغام می‌شوند در حالی که مرحله نخست اعزام عمره در قالب ۵۵۰ کاروان پیش‌بینی شده بود، معاون سازمان حج از اعزام «۶۱ هزار زائر در قالب ۴۶۰ کاروان» خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، «عضی کاروان‌ها در سامانه عمره قابل انتخاب نیستند و همچنان ظرفیت بعضی از آن‌ها حتی در […]

در حالی که مرحله نخست اعزام عمره در قالب ۵۵۰ کاروان پیش‌بینی شده بود، معاون سازمان حج از اعزام «۶۱ هزار زائر در قالب ۴۶۰ کاروان» خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، «عضی کاروان‌ها در سامانه عمره قابل انتخاب نیستند و همچنان ظرفیت بعضی از آن‌ها حتی در روزهای نخست اعزام تکمیل نشده است»؛ این را برخی از مدیران دفاتر زیارتی می‌گویند.

با تغییر زمان اعزام زائران عمره از بیست‌وهشتم آذر به سیزدهم دی، وضعیت و تعداد کاروان‌ها هم متحول شد، تا جایی که غلامرضا رضایی، معاون سازمان حج می‌گوید که «این جابه‌جایی موجب گروه‌بندی جدیدی در کاروان‌ها شد.»

با توجه به خالی بودن ظرفیت برخی از کاروان‌ها، مسئولان از ادغام آن‌ها خبر داده‌اند؛ به‌طوری که در مرحله نخست کاروان‌ها در همان شهر و استان و در غیر این صورت با استان همجوار و با یک پرواز عازم سرزمین وحی خواهند شد.

اعزام زائران عمره از بیست‌وهشتم آذر تا دهم اسفند با ظرفیت ۷۰ هزار نفر در قالب ۵۵۰ کاروان با قیمت ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان پیش‌بینی شده بود که با به تعویق افتادن دو هفته‌ای اعزام‌ها، معاون سازمان حج به اعزام «۶۱ هزار زائر در قالب ۴۶۰ کاروان» اشاره کرد.

با وجود کاهش حدود ۲۰ درصدی تعداد کاروان‌های عمره، برخی استان‌ها تا پایان دی نیز همچنان ظرفیت خالی دارند. البته به گفته حسین زارعی، یکی مدیران دفاتر زیارتی «تعداد کاروان‌های قابل مشاهده در سامانه عمره از تعداد کاروان‌های اعلام شده کم‌تر است.»