معاون قضائی قوه قضائیه در تشریح جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) گفت: ۲۱۸ محکوم امنیتی در لیست‌ها عفوی‌ها قرار گرفتند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، […]

معاون قضائی قوه قضائیه در تشریح جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) گفت: ۲۱۸ محکوم امنیتی در لیست‌ها عفوی‌ها قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: در این مرحله ۱۸۶۲ پرونده‌های عفوی که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی بررسی شد و پس از تأیید رئیس قوه قضائیه، لیست برای مقام معظم رهبری ارسال شد که مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۱۸۶۲ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات، ۷۶۹ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و ۱۰۹۳ نفر مشمول تخفیف و یا تبدیل مجازات شدند.

معاون قضائی قوه قضائیه ادامه داد: از مجموع افرادی که در این مرحله مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند، ۱۲۶۰ پرونده مربوط دادگستری‌ها و محاکم عمومی و انقلاب، ۴۵۰ پرونده مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی و ۱۵۲ پرونده مربوط به سازمان قضائی نیروهای مسلح است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی گفت: از ۱۲۶۰ مورد از عفوشدگان دادگستری و محاکم عمومی و انقلاب، ۱۳ نفر جزو محکومان اعدام بودند که یک درجه مجازات آنها تخفیف پیدا کرد، ۱۰ مورد نیز مربوط به ماده ۲۰ آئین‌نامه عفو و ۱۲۳۷ مورد هم سایر محکومان هستند.

وی بیان کرد: از مواردی که عنوان شد ۹۵ مورد از خانم‌ها و ۱۲۳ مورد هم از محکومین امنیتی هستند.