چه افرادی می توانند تسهیلات اشتغال کمیته امداد را دریافت کنند؟ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان شرایط دریافت تسهیلات اشتغال این نهاد را اعلام کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرشید جهان بین با بیان اینکه دریافت تسهیلات اشتغال کمیته امداد برای کمک به اشتغال افراد نیازمند پرداخت […]

چه افرادی می توانند تسهیلات اشتغال کمیته امداد را دریافت کنند؟

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان شرایط دریافت تسهیلات اشتغال این نهاد را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرشید جهان بین با بیان اینکه دریافت تسهیلات اشتغال کمیته امداد برای کمک به اشتغال افراد نیازمند پرداخت می شود، عنوان کرد: این تسهیلات شامل افراد تحت حمایت و همچنین نیازمندان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

وی افزود: مددجویان معیشت بگیر، خانواده های دارای زندانی و زندانیان آزاد شده، خانواده معتادین بی بضاعت، معتادین بهبود یافته، همسران بیکار دختران خانواده های تحت حمایت و همسران بیکار زنان سرپرستی که ازدواج مجدد نموده اند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

جهان بین ادامه داد: متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال باید دهک درآمدی بین یک تا پنج داشته و فاقد بیمه تامین اجتماعی اجباری باشند .

وی با بیان اینکه افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال هستند در زمان درخواست باید فاقد درآمد و یا درآمدی کمتر از حداقل حقوق برابر قانون کار داشته باشند، ادامه داد: همچنین این افراد باید فاقد بیمه کارفرمایی، اجباری و مستمری بگیر کمتر از حداقل حقوق قانون کار باشند .

جهان بین تصریح کرد: داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت و استعلام از سامانه رصد وزارت کار مبنی بر عدم استفاده از تسهیلات اشتغال قبلی از دیگر شرایط تسهیلات اشتغال کمیته امداد است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: مددجویان تحت حمایت باید با مراجعه به مددکار خانواده درخواست تسهیلات داده و افراد غیر تحت حمایت باید شخصا در سامانه حیات به آدرس hayat.emdad.ir ثبت نام و درخواست تسهیلات اشتغال خود را ثبت کنند.

وی افزود: افرادی که توان و اراده کار کردن داشته و نیاز به مهارت بیشتری داشته باشند، می توانند با شرکت در دوره های مهارت آموزی بلند مدت تخصصی بازار محور که با هزینه کمیته امداد برگزار می شود شرکت کنند و در نهایت نسبت به دریافت تسهیلات و اجرای طرح اشتغال خود اقدام کنند.

کویستان عبدالحکیمی