پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن در کردستان نزدیک به اتمام است مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به تایید نهایی حدود ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن گفت به زودی پالایش تمامی متقاضیان به اتمام میرسد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ جهانگیر الیاسی اظهار کرد :در کل […]

پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن در کردستان نزدیک به اتمام است

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به تایید نهایی حدود ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن گفت به زودی پالایش تمامی متقاضیان به اتمام میرسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ جهانگیر الیاسی اظهار کرد :در کل مجموعه سهمیه استان ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد است که بخشی از آن ساختمان های استیجاری، قسمتی مسکن روستایی، بافت فرسوده و بخشی نیز به صورت خود مالکی است.

الیاسی افزود: واحدهای در تعهد استان پس از کسر موارد ذکر شده، ۳۷۵۰۰ واحد است که به منظور بهره مندی از این ۳۷۵۰۰ واحد ،حدود ۱۵۲۰۰۰هزار نفر در شش مرحله ثبت نام کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: برای ثبت نام کنندگان به منظور تکمیل مدارک و ارائه مستندات در دو مرحله پیامک ارسال شده و از مجموع کسانی که تاکنون تکمیل مدارک کردند حدود ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر تایید نهایی شده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه کسانی که دو مرحله پیامک برایشان ارسال شده است در صورت عدم مراجعه در موعد مقرر از سامانه حذف شده و درخواست آنان به منزله انصراف تلقی می شود ،
از همه متقاضیان درخواست نمود در اسرع وقت نسبت به تکمیل مدارک اقدام نمایند.

الیاسی همچنین از در دست اجرا بودن ۷۰۰۰ واحد خبر داد و گفت :برنامه داریم که در آینده نزدیک برنامه اجرایی حدود ۱۲ هزار واحد دیگر را نیز آغاز کنیم.

وی ضمن عذرخواهی از متقاضیان بابت تاخیر ناخواسته در اختصاص زمین ، علت این امر را وضعیت ویژه استان با توجه به توپوگرافی خشن و همچنین مرغوبیت زمین های کشاورزی و عدم موافقت با تخصیص این زمین ها برای نهضت ملی مسکن و همچنین وسواس خاص در تامین زمین مناسب و نزدیک به شهر ها اعلام کرد و گفت: زمین مناسب برای تمام کسانی که واریز وجه داشتند تهیه شده و به زودی اختصاص داده خواهد شد.

الیاسی همچنین از تملک زمین و در اختیار گرفتن زمین های مازاد تعدادی از دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت:به امید خدا برای همه متقاضیان، زمین تامین خواهد شد.