کارگاه آموزشی مهارت هدفگذاری در زندگی ویژه اصحاب رسانه سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان، شاهد برگزاری اولین دوره کارگاه آموزشی مهارت هدف‌گذاری زندگی ویژه خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه بود.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در این نشست آموزشی که با اجرای مهندس علیرضا ریاضی مدرس رشد و توسعه فردی همراه بود، آزمون […]

کارگاه آموزشی مهارت هدفگذاری در زندگی ویژه اصحاب رسانه

سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان، شاهد برگزاری اولین دوره کارگاه آموزشی مهارت هدف‌گذاری زندگی ویژه خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه بود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در این نشست آموزشی که با اجرای مهندس علیرضا ریاضی مدرس رشد و توسعه فردی همراه بود، آزمون چرخ زندگی و درخت آرزوها از جمع حاضر به عمل آمد که مورد توجه اصحاب رسانه قرار گرفت.
مدرس رشد و توسعه پردیس در این همایش با اشاره به اهمیت توسعه فردی در زندگی شخصی، اجتماعی و حتی کسب و کارها، هدف گذاری و برنامه ریزی و عملکرد مؤثر را از اصلی ترین عوامل توسعه فردی و پیش زمینه توسعه اجتماعی دانست و اظهار داشت: جامعه امروز ما به شدت نیازمند رشد و توسعه در زمینه فردی و اجتماعی است و رسانه های ما بهترین راه های ارتباطی و آموزشی در جهت کمک به آموزش در جهت رفع این نیازها خواهند بود.
مهندس ریاضی، از عمر و زمان به عنوان بالاترین و گرانبهاترین سرمایه انسان نامبرد و در بخش دیگری از سخنانش افزود: انسان موجود پیچیده ای است که این پیچیدگی بخاطر عملکرد و ساختار نیمکره های مغز و نحوه تکامل مغز انسان بوجود می آید که همین موضوع موجب شده تا برنامه‌ریزی و عملکرد هدفمند و موثر برای انسان سخت شود.
وی در ادامه، شفاف و مشخص بودن هدف و قابل اندازه گیری بودن، دست یافتنی و واقع گرایانه بودن و مناسب و مرتبط بودن و زمان بندی را ۵ شاخصه هدفگذاری درست و مناسب دانست و اضافه نمود: هرچه هدف جزئیات بیشتری داشته باشد، ذهن تمرکز بیشتری بر روی آن خواهد داشت. و زمان بندی باعث ایجاد ضرب العجل برای مغز انسان می شود. که کمک می کند اهمال کاری کمتر گردد.
این استاد رشد و توسعه فردی ادامه داد: اهداف بلند مدت باید به اهداف و برنامه های میان مدت و کوتاه مدت تجزیه گردد تا در نهایت مطمئن باشیم هر روز بهترین و درست ترین کار را در حال انجام هستیم. و در حین اجرای برنامه ها دائما اهداف و برنامه ها باید کنترل و اصلاح و به روز رسانی گردد تا مطابق شرایط و تغییرات محیط انعطاف لازم را داشته باشد و در همه شرایط بهترین و درست ترین و با اولویت ترین و ضروری ترین کار در حال انجام باشد.
وی در پایان گفت: عدم برنامه ریزی و هدف گذاری، انسان را از مسیر خود منحرف نموده و در عوض حرکت مستمر و بهبود تدریجی در راه هدف رمز موفقیت و راه رسیدن به اهداف است که می تواند انسان را در راستای رشد و توسعه واقعی قرار دهد.