مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با هدف شناسایی فعالان حوزه جوانی جمعیت، بررسی تجربیات و انتقال تجربیات فعالان این حوزه در قزوین برگزار می شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، کبری علیخانی، در خصوص برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت بیان کرد: سیاست های کلی […]

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با هدف شناسایی فعالان حوزه جوانی جمعیت، بررسی تجربیات و انتقال تجربیات فعالان این حوزه در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، کبری علیخانی، در خصوص برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت بیان کرد: سیاست های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری در ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ ابلاغ شد و بعد از آن هر ساله در ۳۰ اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی جمعیت برنامه هایی اجرا می شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: با توجه به تصویب و ابلاغ قانون جمعیت در سال ۱۴۰۰، این کار با جدیت بیشتری پیگیری می شود و ما امسال رویداد جدیدی را در کشور خواهیم داشت که بر اساس ماده ۱۹ قانون جوانی جمعیت به تمامی استانداری ها ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: بر این اساس از اوایل اردیبهشت ماه رویدادی را رقم زدیم با عنوان رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در کشور که اهدای این جایزه ملی روند خاص خود را دارد؛ بر اساس بررسی های انجام شده استان قزوین از لحاظ جمعیتی با مسائل و مشکلات متعددی روبروست و برخی شاخص های آن از شاخص های کشوری پایین تر است از همین رو این رویداد با هدف شناسایی فعالان حوزه جوانی جمعیت، بررسی تجربیات و انتقال تجربیات فعالان این حوزه چه در دستگاه های اجرایی و چه در بین نیروهای مردمی در دستور کار قرار گرفته است.

علیخانی اعلام کرد: امیدواریم با شناسایی این افراد و شبکه سازی آنها بتوانیم قدم های بهتری را در این حیطه برداریم و شعار در نظر گرفته شده برای این رویداد «سهم من از جوانی ایران» است یعنی هر کسی در هر جایگاهی که حضور دارد، سهم خود را در جوانسازی کشورمان می تواند ایفا کرده و نقش خود را اعلام کند.

وی تصریح کرد: البته در هفته ملی جمعیت که بین ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه است، شعارهایی برای این ایام در نظر گرفته شده است ولی شعاری که برای این رویداد در نظر گرفته شده «سهم من از جوانی ایران» است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در این رویداد که با محوریت رشد ازدواج و فرزندآوری برگزار می شود، در هفت بخش می توانند شرکت کنند که ۲ بخش در حوزه دستگاه های اجرایی و مدیران بوده و پنج بخش دیگر در قسمت رسانه، نخبگان، خانواده ها، سازمان های مردم نهاد و موسسات خصوصی است.

وی خاطر نشان کرد: آثار و فعالیت هایی که به این رویداد ارسال شود در هیئت داوران مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت افرادی که به عنوان شاخص انتخاب می شوند از سوی استاندار قزوین از آنها تقدیر خواهد شد و این افراد به تهران معرفی شده و در هفته ملی جمعیت استان هایی که رتبه برتر را کسب کنند در حضور ریاست جمهوری تجلیل می شوند.

علیخانی گفت: هدف از برگزاری این رویداد به صورت هماهنگ در استان های مختلف کشور این است که هم فعالان جمعیتی در داخل استان ها یکدیگر را بشناسند و هم استان های مختلف با یکدیگر ارتباط بگیرند تا بتوانیم قدمی را در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای بحث جمعیت برداریم.

وی یادآور شد: علاقمندان به شرکت در این رویداد برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری تماس بگیرند.