چالشهای ناعادلانه مسئولان آموزش وپروش اصفهان در حق معلولین/ آیا واقعا مسئولان مربوطه خود را مدیون معلولان نمیداند؟ چه کسی باید جوابگوی کم کاری مسئولین آموزش پرورش استان اصفهان باشد؟ به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران؛ چند سال پیش بود که مدیر مسئول پایگاه خبری شهید یاران برای عدم همکاری و کم لطفی مسئولان استان اصفهان […]

چالشهای ناعادلانه مسئولان آموزش وپروش اصفهان در حق معلولین/ آیا واقعا مسئولان مربوطه خود را مدیون معلولان نمیداند؟

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران؛ چند سال پیش بود که مدیر مسئول پایگاه خبری شهید یاران برای عدم همکاری و کم لطفی مسئولان استان اصفهان پیگیر موضوعی شد که اصلا در شأن استان اصفهان نبود، معلولینی که در مدرسه «شهید عابدی» مشغول به تحصیل بودند. ولی بعد از کلاس نهم، ادامه تحصیل در استان اصفهان برایشان ممکن نبود. که این مشکل با پیگیری و همکاری استاندار سابق حل شد و از آن تاریخ تاکنون چهار سال گذشته و امروز معلولین آن سالها موفق شدند تا دیپلم خود را در استان بگیرند.
دقیقا بهمن ۱۴۰۲بود که پیگیر موضوع ثبت نام دانشگاه یکی از این عزیزان شدم که با همکاری جناب آقای دکتر یزدی ریاست محترم دانشگاه علمی کاربردی «مهد قرآن و ولایت» مراحل اولیه ثبت نام صورت گرفت، در همان بهمن ماه توسط مدیریت محترم مدرسه «شهید عابدی» پیگیر دریافت اصل مدرک دیپلم یا گواهی آن شدم ولی از آن تاریخ تا به امروز جوابی نگرفته ام.
با مراجعه به آموزش و پرورش استثنایی و درد و دل کارشناسان زحمتکش این مرکز متوجه شدم اداره کل آموزش پرورش استان اصفهان در راستای جواب مطالبات معلولین دغدغه ای ندارد و امروز شاهد خانه نشینی معلولین هستیم که هیچ ارگان ونهادی برای بهبود شرایط این عزیزان تلاشی نمی‌کند.

آیا مسئولی که حقوق دریافت می‌کند جناب آقای ابراهیمی مدیر کل آموزش پرورش استان اصفهان که دغدغه پیگیری مسائل و مشکلات جامعه معلولین را ندارد از لحاظ شرعی حقوق ایشان حلال است؟

امروز به دلیل عدم همکاری و ندادن گواهی دیپلم یک معلول روشندل در استان اصفهان باید منتظر این باشیم تا این عزیزمان تجربه خانه نشینی و مشکلاتی که برای خانواده ایشان به وجود می آید را تا ثبت نام مهر ماه دانشگاه آنهم اگر تا آن موقع هم مشکل حل شود، را داشته باشیم.
متاسفانه در مقابل دوربین رسانه ها آقایان مسئول انتظار دارند خود رابه گونه ای جلوه دهند که مشکلات مرتفع گردیده است.
البته ناگفته نماند این تنها قسمتی از کم کاری آنها برای جامعه معلولین است.
اجرتان با شهدا… ـ.
واقعاً فقط میتوانم به عنوان پدر یکی از این معلولان که صدایم را می‌شنوید. بگویم بعد از شهدا چه کردیم؟! بماند که صداهای زیاد دیگری هم هست که بگوش نمی‌رسد ودرد دلهایی که از خاک آمد و به خاک سپرده شد.

امروز باید متأسف باشیم که هیچکدام از مسئولان استان بفکر جامعه معلولین نیستند واین عزیزان باید تاوان چه چیزی را بدهند اگر امروز معلولی که با هر عنوان معلولیتی که دارد نتواند از حداقل امکانات و قوانین استفاده کند و به واسطه کوتاهی مسئولان با آسیب‌هایی روبرو میشود و آهی بکشد این را بدانید نه دنیای خود را دارید نه آخرت!

واین را بدانید که از این به بعد صدای معلولین کشور خواهیم شد و مطالبات این عزیزان را به صحن علنی مجلس خواهیم کشاند تا ببینم جناب آقای صحرایی وزیر محترم آموزش پرورش چه برنامه ای برای این عزیزان داشته است؟!

مدیرمسئول پایگاه خبری شهیدیاران: ابراهیم باصری