از سرقت خطرآفرین بخش‌هایی از پایه پرچم تا به آتش کشیدن سرو شیرازی در روزهای اخیر دو حادثه آتش زدن سرو شیرازی مقابل شهرداری مرکزی و سقوط پایه پرچم ۳۰ متری شهرداری در خیابان امام خمینی(ره) در فضای مجازی خبرساز شد. تلاش سازمان پارک‌ها و فضای سبز برای نجات سرو شیرازی ۵۰ سالهبه گزارش خبرنگار […]

از سرقت خطرآفرین بخش‌هایی از پایه پرچم تا به آتش کشیدن سرو شیرازی

در روزهای اخیر دو حادثه آتش زدن سرو شیرازی مقابل شهرداری مرکزی و سقوط پایه پرچم ۳۰ متری شهرداری در خیابان امام خمینی(ره) در فضای مجازی خبرساز شد.

تلاش سازمان پارک‌ها و فضای سبز برای نجات سرو شیرازی ۵۰ ساله
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ماجرای نخست از این قرار است که روز پنجشنبه ۲۹ تیرماه، فردی به صورت عمدی اقدام به آتش زدن سرو شیرازی مقابل شهرداری مرکزی با حدود سن ۵۰ تا ۶۰ سال کرد. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در این باره می‌گوید: اطفای حریق توسط سازمان آتش‌نشانی انجام شد و سپس سازمان پارک‌ها و فضای سبز از ۳۰ تیرماه به تیمار و درون درمانی درخت اقدام کرد.
مجید عرفان‌منش می‌افزاید: اقدامات فنی شامل تیمار تنه‌ سوخته درخت، ترمیم تنه درخت، تقویت خاک، تسریع در ریشه‌زایی درخت و جذب مجدد موادغذایی در حال انجام است.
او خاطرنشان می‌کند: امروز شنبه ۳۱ تیرماه آندوتراپی یا درون درمانی درخت با همکاری دانشگاه صنعتی انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم برای اولین بار در کشور درختی با چنین ابعادی را احیا و به چرخه طبیعت باز گردانیم.
دزدی، عامل سقوط پایه پرچم ۳۰ متری شهرداری در خیابان امام خمینی(ره)
ماجرای سقوط پایه پرچم ۳۰ متری شهرداری در خیابان امام خمینی(ره) هم چنین است که چند روز پیش عوامل شهرداری نسبت به بررسی محل و نصب بیرق اباعبدالله الحسین (ع) روی پایه ۳۰ متری اقدام می‌کنند. اما پس از حضور عوامل شهرداری در محل، مشخص می‌شود از نظر ایمنی بخش‌هایی از این پایه پرچم به سرقت رفته است. بنابراین عوامل شهرداری به همراه جرثقیل به محل حادثه اعزام می‌شوند تا نسبت به اصلاح، تعمیر و رفع خطر این پایه اقدام کنند. در همان وقت، پایه پرچم بر روی یک دستگاه خودرو سقوط کرده و منجر به وارد آمدن آسیب به راننده آن می‌شود.
مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان دراین باره توضیح می‌دهد: خودرویی که پایه (دکل) پرچم روی آن سقوط کرده، خودروی استیجاری شهرداری بوده که برای کمک به محل، اعزام شده و در پی رخداد یک حادثه دکل واژگون می‌شود و روی خودروی مذکور سقوط می‌کند.
علی باقری می‌افزاید: متاسفانه علت اصلی سقوط پایه پرچم، سرقتی بوده که مدتی قبل از آن انجام شده و نیروهای شهرداری جهت اصلاح، تعمیر و رفع خطر آن اقدام کرده بودند و علیرغم اینکه تمامی تمهیدات لازم برای تأمین ایمنی کار اندیشیده شده بود، پایه پرچم سقوط می‌کند.
او خاطرنشان می‌کند: خوشبختانه راننده خودرو پس از ساعتی حضور در مرکز درمانی و مداوا و انجام آزمایشات لازم، اکنون در منزل به سر می‌برد و حال او رو به بهبود است.