دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از برخوردهای دوگانه و رویکردهای متناقض سازوکارهای حقوق بشری و غرب در رابطه با تجمعات و اغتشاشات، به شدت انتقاد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛ برخوردهای دوگانه و رویکردهای متناقض […]

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از برخوردهای دوگانه و رویکردهای متناقض سازوکارهای حقوق بشری و غرب در رابطه با تجمعات و اغتشاشات، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛ برخوردهای دوگانه و رویکردهای متناقض سازوکارهای بین‌المللی حقوق بشر و برخی کشورهای غربی و آمریکا در رابطه با تجمعات و اغتشاشات، طی گزارشی از سوی ستاد حقوق بشر به اطلاع این سازوکارها و کشورهای عضو سازمان ملل رسید.

غریب‌آبادی با انتشار گزارشی بیان کرد: در حالی که در آمریکا و اروپا با آشوب و اغتشاش، با حمایت کامل دولت‌ها برخورد می‌شود، اما طی دو ماه و نیم اخیر و به دنبال بروز اغتشاشات در ایران، این کشورها در برخوردی کاملاً متناقض از اغتشاشات حمایت کرده و از آنها به عنوان «تجمعات مسالمت‌آمیز» نام بردند و خواستار عدم مقابله شده‌اند. آنها در حمایت از آشوب‌طلبان، حتی پلیس ایران را نیز تحریم کردند. متاسفانه سازوکارهای بین‌المللی حقوق بشری نیز در قبال وضعیت‌های مشابه، رفتارها و سیاست‌های متفاوتی را اتخاذ می‌کنند.دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان اظهار کرد: اغلب کشورهای اروپایی در ماه‌های گذشته درگیر اعتراضات در قلمروی سرزمینی خود بوده‌اند. بسیاری از این تظاهرات و اعتراضات کاملاً مسالمت‌آمیز بودند اما با شدیدترین برخوردها از سوی نیروهای مجری قانون روبرو شدند. کشورهایی که خود را حامی اغتشاشگران در ایران می‌دانند، خود به فجیع‌ترین شکل ممکن، نسبت به نقض سیستماتیک حق تجمعات مسالمت‌آمیز (هم در قانون و هم در عمل) مبادرت می‌ورزند.