تشریح گزارش کمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه ۱۴۰۲ شهر اصفهان/ نگاهی به تأکیدات بودجه‌ای سال آینده سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گزارش کمیسیون تلفیق به منظور بررسی بودجه ۱۴۰۲ شهر اصفهان را تشریح کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای […]

تشریح گزارش کمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه ۱۴۰۲ شهر اصفهان/ نگاهی به تأکیدات بودجه‌ای سال آینده

سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گزارش کمیسیون تلفیق به منظور بررسی بودجه ۱۴۰۲ شهر اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در تشریح گزارش کمیسیون تلفیق به منظور بررسی و تصویب بودجه ۱۴۰۲ شهر اصفهان اظهار کرد: طی یک ماه، شورای اسلامی شهر در قالب کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق روزانه در دو یا سه شیفت به بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری پرداخت.

وی افزود: به مدت ۱۰ روز بودجه در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و در هر یک از کمیسیون‌ها برش‌های تخصصی به صورت دقیق حلاجی شد. پس از آن کمیسیون تلفیق، منابع درآمدی، اعتبارات هزینه‌ای، اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای، بودجه و اعتبارات مناطق پانزده‌گانه و ناژوان و همچنین بودجه و اعتبارات سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری را مورد بحث و بررسی قرار داد.

سخنگوی و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با بررسی‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف مانند حمل و نقل، فرهنگی، گردشگری، تفریح، محله محوری، هوشمندسازی و سایر اولویت‌های شهر اصفهان، در مجموع بخش قابل توجهی از پیشنهادات شهرداری در جمع بندی کمیسیون تلفیق لحاظ شد اما با توجه به اهمیت برخی موضوعات و اولویت‌ها، تعدادی از موضوعات از جمله در حوزه هوشمندسازی، فرهنگی، محله محوری، مناطق کم برخوردار و …در قالب تغییراتی جمع بندی شد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به شروع پروژه‌های عمرانی از ابتدای سال از جمله تاکیدات شورای اسلامی شهر بود. همچنین توجه به لزوم کاهش حداکثری هزینه‌های اجرایی و اضافه شدن به بار عمرانی فعالیت‌ها از دیگر تاکیدات بود.

صالحی بیان کرد: با اضافه شدن مبلغی قریب به ۱۰۳۰ میلیارد تومان بودجه ارسالی شهرداری که ۱۸ هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان بود با مصوبه شورای اسلامی شهر به میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان برای شهرداری اصفهان و ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان برای مجموع شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه به تصویب رسید.

وی افزود: بر این اساس بودجه شهرداری ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به اصلاح بودجه ۱۲ هزار و ۳۳۳ میلیاردی سال جاری، برای سال آینده رشد ۶۲ درصدی خواهد داشت.

سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: ۷۳ درصد از بودجه در حوزه‌های عمرانی خواهد بود و ۲۷ درصد مربوط به امور جاری است.

وی ادامه داد: مهمترین محورهای بودجه سال آینده، علاوه بر وظایف ذاتی شهرداری که بخشی از آن مربوط به حفظ فضای سبز و خدمات شهری است، عمدتا در حوزه حمل و نقل خواهد بود که بخش زیادی از مبلغ اضافه شده نیز در حوزه حمل و نقل به ویژه برای تکمیل خط دوی مترو است. 

صالحی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و برگزاری رویدادها افزایش قابل توجهی داشتیم، توجه به محلات کم برخوردار نیز مدنظر است که نسبت به بودجه سال قبل در این بخش ۵۰ درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی با اشاره به نگاه بودجه به حوزه تفریح و نشاط و گردشگری اظهار کرد: عددی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان مستقیما به عنوان سرمایه گذاری شهرداری برای تقویت زیرساخت‌های تفریحی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تاکیداتی که شورا در انضباط بودجه‌ای و اهداف تعیین شده در منشور شورا و شهر و انضباط در پروژه‌های اولویت دار مدنظر دارد، سال آینده نسبت به امسال بیشتر به اهداف برنامه ریزی شده دست پیدا کنیم.