زهره» در حضیض خورشیدی قرار می‌گیرد کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: دوشنبه -بیست‌وهشتم فروردین‌ماه- سیاره زهره در مدار ۲۲۵ روزه‌اش به دور خورشید، به نزدیک‌ترین نقطه از خورشید می‌رسد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اسرا باقریه اظهار کرد: دوشنبه بیست‌وهشتم فروردین‌ماه سیاره زهره در مدار ۲۲۵ روزه‌اش به دور خورشید، به نزدیک‌ترین […]

زهره» در حضیض خورشیدی قرار می‌گیرد

کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: دوشنبه -بیست‌وهشتم فروردین‌ماه- سیاره زهره در مدار ۲۲۵ روزه‌اش به دور خورشید، به نزدیک‌ترین نقطه از خورشید می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اسرا باقریه اظهار کرد: دوشنبه بیست‌وهشتم فروردین‌ماه سیاره زهره در مدار ۲۲۵ روزه‌اش به دور خورشید، به نزدیک‌ترین نقطه حضیض در فاصله ۰.۷۲ واحد نجومی از خورشید می‌رسد و مدار گردش آن، بسیار نزدیک به دایره است.

فاصله این سیاره از خورشید تنها حدود ۱.۵ درصد بین حضیض و اوج متفاوت است، در نتیجه سطح آن تقریباً مقدار یکسانی از انرژی خورشید را در حضیض (نزدیک‌ترین فاصله به خورشید) و اوج (دورترین فاصله از خورشید) دریافت می‌کند.

وی افزود: سیاره همسایه ما از مختصات رصدخانه لارستان، در آسمان شامگاهی قابل مشاهده خواهد بود، بدین صورت که ساعت ۱۸:۳۳، ۳۵ درجه بالاتر از افق غربی قابل رصد است و سه ساعت و هشت دقیقه بعد خورشید، ساعت ۲۱:۲۶ غروب می‌کند.

سیاره زهره در این وضعیت حدود ۷۲ درصد روشنایی دارد و در آسمان صبحگاهی با قدر منفی ۴.۱ در صورت فلکی ثور، با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است. در صورت استفاده از ابزار اپتیکی باید نهایت دقت را به‌کار برید که بعد از غروب کامل خورشید این سیاره را رصد کنید.