‍ انجمن ادباء و علما ترسیم کننده توسعه جامعه است/ تعامل دانشگاه با مدیریت شهری توسعه هدفمند شهر را در پی خواهد داشت. رئیس شورای اسلامی شهر سنندج:انجمن ادباء و علما ترسیم کننده مسیر توسعه هر جامعه بحساب می آید و هرچه تعامل دانشگاه ها با مجموعه مدیریت شهری افزایش یابد،مشکلات کمتری در حوزه شهری […]

‍ انجمن ادباء و علما ترسیم کننده توسعه جامعه است/ تعامل دانشگاه با مدیریت شهری توسعه هدفمند شهر را در پی خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج:انجمن ادباء و علما ترسیم کننده مسیر توسعه هر جامعه بحساب می آید و هرچه تعامل دانشگاه ها با مجموعه مدیریت شهری افزایش یابد،مشکلات کمتری در حوزه شهری را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرهاد میمنت‌آبادی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار سنندج با سرپرست جدید دانشگاه کردستان ضمن قدردانی از زحمات دکتر رحمت صادقی انتصاب دکتر حامد قادر زاده را بجا و شایسته خواند و تاکید کرد:انجمن ادباء و علما ترسیم کننده مسیر توسعه هر جامعه بحساب می آید و هرچه تعامل دانشگاه ها با مجموعه مدیریت شهری افزایش یابد،مشکلات کمتری در حوزه شهری را شاهد خواهیم بود.

میمنت‌آبادی به وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر اشاره و خاطرنشان ساخت:اگرچه وظایف شورای اسلامی شهر در قانون پیش بینی شده است اما مراجعین ما و توقعات مردم همه جانبه است

به نوعی که اعضای شورای اسلامی شهر دست یافته ترین مسوول برای مردم هستند که این امر سبب شده است پیشتر پاسخگوی نیازهای مردم بعنوان منتخبین و معتمدین آنها در این پارلمان محلی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معضلات موجود در جامعه از جمله اقتصادی،بیکاری،اعتیاد و طلاق اشاره و گفت:دانشگاه هامی توانند بعنوان محور تحولات اجتماعی میدان داری کنند و متناسب با این رویکردها حضور پر ثمری داشته باشند

وی اضافه کرد:متاسفانه شهر سنندج تا به حال نتوانسته است از خروجی علم و دانش بهره کافی ببرد و خیلی از برنامه ها هنوز به شکل سنتی برنامه ریزی میشود و برنامه های سنتی هم تجربه نشان داده است که هزینه کرد زیاد،از دست دادن فرصت‌های بهتر و کارایی کمتر از جمله پیامدهای آن است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان داشت:دانشگاه ها در حوزه پژوهش و سایر خدماتشان می توانند در راستای دشواریهایی که گریبان گیر شهر شده است،در راستای خدمتی بهتر کمک حال شهرداری باشد.

فرهاد میمنت‌آبادی به پایین بودن کیفیت نان،مشکلی که مردم از آن گلایه دارند گریزی زد و گفت:مردم گلایه‌مند از اینکه هم قیمت نان افزایش پیدا کرده و هم نان باکیفیت به دست آنها نمی‌رسد.

وی اذعان داشت:اعضای شورای اسلامی شهر در کنار مجموعه دانشگاه برای نهادیه کردن این ایده که مسوولین با دستاوردهای پژوهشی خصوصا در زمینه قوت غالب مردم مقید به همکاری و اجرای طرحها باشند نهایت همکاری را خواهد داشت.

وی اضافه کرد:ترافیک شهر سنندج مدت هاست دامنگیر این شهر شده است که طی سالیان متمادی طرحهای مختلفی برای رفع این مشکل ارائه شده اما هیچکدام از این برنامه‌ ها تاثیر کافی در تحقق اهداف مدیریت ترافیک مرکز استان نداشته است.

وی یادآور شد:دانشگاهیان باید با استفاده از تجربیات شهرهای موفق در راستای ساماندهی ترافیک به کمک مدیریت شهری بیایند و طرح‌ های قابل اجرا که کمترین هزینه را داشته باشد ارائه کنند.