جلسه مدیریت بحران استان اصفهان برگزار شد جلسه مدیریت بحران استان اصفهان با دستور کار آشنایی با انواع پیش بینی ها، هشدارهای رنگ بندی شده و توصیه های هواشناسی، با حضور منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان و با محوریت و میزبانی هواشناسی در محل اداره کل هواشناسی استان اصفهان برگزار شد. به […]

جلسه مدیریت بحران استان اصفهان برگزار شد

جلسه مدیریت بحران استان اصفهان با دستور کار آشنایی با انواع پیش بینی ها، هشدارهای رنگ بندی شده و توصیه های هواشناسی، با حضور منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان و با محوریت و میزبانی هواشناسی در محل اداره کل هواشناسی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان اصفهان این جلسه به صورت مجازی و برای کارشناسان مدیریت بحران فرمانداری های استان اصفهان در راستای آشنایی با دستورالعمل هشدارهای هواشناسی، مصوب شورای عالی مدیریت بحران وآمادگی برای پیش بینی باراش های فصل پاییز و زمستان توسط اداره کل هواشناسی استان برگزار شد.
حمیدرضا خورشیدی با اشاره به گزارش حوادث جوی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ ارائه شده توسط سازمان ارژانس کشور اعلام نمود در ۶ ماهه نخست امسال بیشترین فوتی بر اثر حوادث جوی مربوط به سیل با ۳۵ فوتی و سپس پدیده رعد و برق با ۲۹ فوتی بوده است.
همچنین در ۶ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته آمار مصدومین رشد ۲۵ درصدی داشته ولی خوشبختانه آمار فوتی با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.
لذا ایشان با توجه به اهمیت دو پدیده سیل و رعد و برق در آمار فوتی ها تاکید بروی توجه بیشتر به هشدارهای هواشناسی در مورد دو پدیده سیل و رعد وبرق شدند تا از جان هموطنان بهتر مراقبت نمود.
با توجه به تغییرات اقلیمی، فراوانی پدید های جوی مخرب نیز رو به افزایش است که آمار بالای مصدومان نشان از فراوانی زیاد پدیده های مخرب در سال های اخیرمی باشد از اینرو باید آمادگی کامل در برابر پدیده های مخرب جوی همواره حفظ شود و با برگزاری اینگونه جلسات به سمت آمادگی و کاهش اثرات پدید های مخرب حرکت نماییم.

شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، ضمن تقدیر از هواشناسی استان اصفهان برای اطلاع رسانی بموقع و سریع پیش بینی ها و هشدارهای هواشناسی به اهمیت هشدارهای هواشناسی و نقش تاثیرگذاری آنها در جهت کاهش مخاطرات جوی اشاره نمود و گفت: به توجه به افزایش مخاطرات جوی لازم است، ارتباط مدیریت بحران در شهرستان ها با ادارت هواشناسی تقویت شود.
در پایان نوید حاج بابایی معاون توسعه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان شرکت کنندگان را با مباحثی چون پیش بینی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، مقیاس‌های مختلف زمانی در پیش‌بینی‌ها و هشدارهای کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت و کاربردهای آن، هشدار مبتنی بر اثر و انواع هشدارهای زرد، نارنجی و قرمز، دستورالعمل تهیه هشدارهای هواشناسی، آشنایی با فرمت صدور هشدارهواشناسی، مبنای صدور هشدارهواشناسی، وضعیت بارش استان در پاییز دو سال گذشته، وضعیت بارش در ایستگاه های استان در سه سال آبی گذشته، شواهدی در جهت تغییر الگوهای جوی در سال جاری، وضعیت دمای سطح آب اقیانوس‌ها نسبت به شرایط نرمال، شواهدی جهت شکل‌گیری جریانات ال نینو، برخی از عوامل سبب افزایش بارش در سال آبی جدید (۱۴۰۲ -۱۴۰۳)، پیش بینی فصلی وضعیت بارشی و دما، توصیه کابردی در بخش آبخیزداری، توصیه کاربردی هواشناسی و کانال های ارتباطی اداره کل هواشناسی استان اصفهان آشنا کردند.