استاندار اصفهان اردوی راهیان پیشرفت را فرصت و بستری مناسب جهت آشنایی نسل جدید با پیشینه های هویتی و دستاوردهای مختلف ایران اسلامی دانست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در یکصد و شصت و سومین […]

استاندار اصفهان اردوی راهیان پیشرفت را فرصت و بستری مناسب جهت آشنایی نسل جدید با پیشینه های هویتی و دستاوردهای مختلف ایران اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در یکصد و شصت و سومین جلسه «شورای آموزش و پرورش استان» در اداره کل آموزش و پرورش اصفهان اظهار کرد: دانش آموزان با حضور در اردوهای راهیان پیشرفت، با توانایی ها و دستاوردهای مختلف ایران اسلامی در حوزه‌های صنعتی، بهداشت و درمان، فرهنگی و علمی و شاخص‌ها و پیشینه‌های هویتی کشور بیشتر آشنا می شوند.
وی ادامه داد: نوجوانان در این اردوها با پیشرفت های علمی و فناوری و پیشینه های تاریخی، فرهنگی، هویتی و دانشمندان، علمای گذشته و شهدای دوران حماسه و ایثار این سرزمین آشنا می شوند.
استاندار اصفهان افزود: دانش آموزان با حضور در این عرصه به خوبی درمی یابند که اراده قوی و مستحکمی پشت همه این پیشرفت‌های کشور وجود دارد که اقتدار نظام را در حوزه علم و فناوری ترسیم کرده و همین امر به دانش آموزان جامعه خودباوری می‌دهد.
وی اضافه کرد: اردوهای راهیان پیشرفت باید بصورت کیفی و اساسی و بصورت برنامه ریزی شده برگزار شود تا نتایج خوبی برای مخاطبان به همراه داشته باشد. بر اساس نیازهای امروز جامعه مخاطب پاسخ دهیم و به سراغ این برنامه ریزی برویم و با نگاه به آن نیازها این اردوها را برگزار کنیم.
دکتر مرتضوی با بیان این که باید بسته فرهنگی و آموزشی خاصی در این اردوها داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید از ورودکلی و بدون برنامه ریزی لازم به این مقوله ها خودداری کنیم تا بتوانیم محتوا و نرم افزار لازم را برای پاسخ دهی لازم به مخاطبان فراهم کنیم.
وی بیان کرد: اهداف برگزاری این اردوها باید برای برگزار کنندگان مشخص باشد و متناسب با آن برنامه ریزی لازم را انجام دهند و هدف از برگزاری این اردوها باید توسط تیمی متخصص وخبره مشخص شود و توجه ویژه ای به نحوه ارتباط با مخاطبان امروز داشته باشیم تا بتوانیم جاذبه های لازم را در آنها ایجاد کنیم.
استاندار اصفهان گفت: جوامع غربی نداشته های خود را برای هویت سازی، فرهنگ سازی و پیشینه سازی بعنوان داشته جلوه می‌دهند، اما ما به این داشته های و پیشینه با ارزش توجه چندانی نداریم و بصورت کلی و بدون برنامه می پردازیم.
وی افزود: دشمنان با هزاران ترفند بدنبال رخنه کردن در اذهان جوانان و نوجوانان جامعه ما هستند و ما هم باید برای مقابله با این ترفندها برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.