بهار بازار رمزارزها با رشد ۱۰ درصدی قیمت بیت‌کوین آغاز شد تا آلت‌کوین‌ها در واکنش به بازگشت بیت‌کوین در طول هفته‌ گذشته بازدهی خیره‌کننده‌ای را به ثبت برسانند. رشد قیمت بیش از ۸۰ درصد بیت‌کوین‌کش، رشد ۷۰ درصدی PEPE و رشد ۵۲ درصدی BSV تنها بخشی از رشدهای خیره‌کننده کریپتو در طول هفته‌ گذشته بودند. […]

بهار بازار رمزارزها با رشد ۱۰ درصدی قیمت بیت‌کوین آغاز شد تا آلت‌کوین‌ها در واکنش به بازگشت بیت‌کوین در طول هفته‌ گذشته بازدهی خیره‌کننده‌ای را به ثبت برسانند. رشد قیمت بیش از ۸۰ درصد بیت‌کوین‌کش، رشد ۷۰ درصدی PEPE و رشد ۵۲ درصدی BSV تنها بخشی از رشدهای خیره‌کننده کریپتو در طول هفته‌ گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، بازگشت بیت‌کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال به سطح قیمتی ۳۰ هزار دلار با واکنش مثبت آلت‌کوین‌ها مواجه شد تا بعضی از آنها رشدهای خیره‌کننده‌ای به ثبت برسانند. قیمت بیت‌کوین در روز جمعه تا ۳۱ هزار و ۵۰۰ دلار پیش‌روی کرد و سپس هزار دلار کاهش پیدا کرد تا بازدهی هفتگی آن بالاتر از ۱۵ درصد باشد.

نمودار پایین‌ پراکندگی نوسانات کریپتو در طول هفته‌ گذشته را نمایش می‌دهد.

از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار از نظر حجم ۸۹ مورد بازدهی مثبت داشتند و تنها ۲ مورد بیش از ۵ درصد منفی شدند. KCS و QNT به ترتیب با بازدهی منفی ۸ و منفی ۶ درصد ریزشی‌ترین رمزارزهای هفته بودند در حالی‌ که بعضی از آلت‌کوین‌ها بیش از ۵۰ درصد رشد کردند.

نیمه سبز بازار

رشد ۱۵ درصدی بیت‌کوین در طول هفته‌ گذشته منجر به آغاز آلت‌ سیزن شد. در بازار رمزارزها پس از هر مرحله رشد قیمت بیت‌کوین، قیمت سایر رمزارزها نیز افزایشی می‌شود. فعالان بازار به رشد دسته‌ جمعی قیمت‌ رمزارزها پس از بیت‌کوین، آلت سیزن می‌گویند. در میان ۱۰۰ رمزارز برتر بازار، بیت‌کوین کش با بازدهی بالای ۸۰ درصد پرچم‌دار این آلت‌سیزن بود و پس از آن توکن PEPE نزدیک به ۶۷ درصد رشد کرد. سایر رمزارزهای صعودی هفته به قرار جدول زیر هستند:

با وجود رشد قیمت هفته‌ گذشته، بسیاری از آلت‌کوین‌ها فاصله زیادی با سقف تاریخی خود دارند.

کریپتو به روایت شاخص‌ها

رشد هفته قبل در بازار رمزارزها باعث شد تا حجم بازار به ۱ تریلیون و ۱۹۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند و مهمتر اینکه دامیننس بیت‌کوین پس از دو سال موفق شد سطح پرفشاری را پشت سر بگذارد و به حوالی ۵۱ درصد برسد، بدین معنا که ۵۱ درصد از حجم کرپیتو متعلق به بیت‌کوین است.

صعود دامیننس بیت‌کوین در طول سال‌های گذشته یکی از نشانه‌های مهم بازار از آغاز روند صعودی بوده‌ است و امروز هم فعالان بازار به رشد قیمت‌ها در کریپتو خوش‌بین هستند. در مقابل دامیننس تتر، دامیننس بیت‌کوین از سقف تاریخی خود با ریزش سنگینی مواجه شد یعنی سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند دلار را به رمزارز تبدیل کنند و این مسئله نیز یکی دیگر از نشانه‌های مثبت در بازار رمزارزها تلقی می‌شود. با این وجود باید در نظر داشت به دلیل نوسانات سنگین بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری در این حوزه نیاز به تخصص بالایی دارند، با وجود رشدهای خیره‌کننده هفته‌ گذشته بسیاری از رمزارزها از سقف خود فاصله زیادی دارند مثلا دوج‌کوین اگر ۱۰ برابر قیمت فعلی رشد کند همچنان به سقف تاریخی خود نمی‌رسد