سرانه مصرف گوشت مردم تا یک‌سوم کاهش پیدا کرد عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس یازدهم با تاکید بر این که اجرای نادرست قانون میتواند تمام اثرات مثبت آن را خنثی و مصیبت های جدیدی را نیز در جامعه ایجاد کند، گفت: شوک تورمی ناشی از اجرای غلط بودجه ۱۴۰۱ هنوز بر معیشت مردم سنگینی می […]

سرانه مصرف گوشت مردم تا یک‌سوم کاهش پیدا کرد

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس یازدهم با تاکید بر این که اجرای نادرست قانون میتواند تمام اثرات مثبت آن را خنثی و مصیبت های جدیدی را نیز در جامعه ایجاد کند، گفت: شوک تورمی ناشی از اجرای غلط بودجه ۱۴۰۱ هنوز بر معیشت مردم سنگینی می کند و سرانه مصرف گوشت مردم تا یک‌سوم کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در قانون بودجه ۱۴۰۱ و تاثیر آن بر زندگی مردم در شرایط فعلی معیشتی گفت: دولت با این استدلال که تخصیص این ارز مشکلاتی را در عرصه اقتصادی ایجاد کرده چنین پیشنهادی را طرح کرد و مجلس هم با اصرار دولت در نهایت این مجوز را در قانون بودجه به دولت داد ، اما دولت ملزم بود با توزیع کالابرگ سطح قیمت ها را در حد شهریور ۱۴۰۰ ثابت نگه دارد اما این اتفاق نیافتاده است.

وی تاکید کرد: واقعیت امر این است که که اجرای نادرست قانون میتواند تمام اثرات مثبت آن را خنثی و مصیبت های جدیدی را نیز در جامعه ایجاد کند، شوک تورمی ناشی از اجرای غلط بودجه ۱۴۰۱ هنوز بر معیشت مردم سنگینی می کند و سرانه مصرف گوشت مردم تا یک‌سوم کاهش پیدا کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره موضوع ارز ترجیحی خاطر نشان کرد: دولت آقای رییسی در قانون بودجه مکلف شد که در ازای حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی ومعیشتی مردم در بستر کالابرگ الکترونیکی با قیمت شهریور ۱۴۰۰ ارائه شود که البته دولت علی رغم سپری شدن ۱۰ ماه از سال این مساله را اجرا نکرد.

سعیدی همچنین با تاکید مجدد بر این که در قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف شده بود سبد معیشتی خانوارها را در بستر کالابرگ الکترونیکی مورد حمایت قرار دهد اما با نزدیک شدن به پایان سال هیچ رنگی از کالابرگ الکترونیکی دیده نمی شود، گفت: همین مسائل سفره های مردم را کوچک تر کرده است.

این نماینده مجلس یازدهم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به یکباره را جراحی با تلفات بالا خواند و گفت: من تصور می کنم ما به عنوان نمایندگان ملت در مجلس باید استفاده جدی تر و بی تعارف تری از ابزارهای نظارتی خود بر دولت داشته باشیم چرا که اقشار کم درآمد با تصمیمات اقتصادی اخیر به شدت تحت فشار مضاعف قرار گرفتند.

نماینده مردم چابهار در توصیف وضعیت مردم در حوزه انتخابیه خود گفت: مردم سیستان و بلوچستان ساعت‌ها در صف سوخت و نان سپری می کنند، سهیمه آرد پیدا نمی شود، دارو نیست و باید برای دریافت سوخت در جایگاهها بالغ بر ۵ ساعت معطل شوند.

سعیدی با اشاره به این که در هفته گذشته چندین بار درباره وضعیت نان در سیستان و بلوچستان صحبت کرده است، گفت: با توجه به کمبود سهمیه آرد در استان تهیه نان برای مردم سخت شده است در همین بین که نان پیدا نمی شود ، نانی هم که به دست مردم می رسد درونش خاک دارد و با پیگیری خود ما وزارت بهداشت و استانداری استان در حال بررسی مسئله هستند تا این مشکل مهم مردم حل شود و مشخص شود چرا چنین موضوعی رخ داده است.